جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 19 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

احتمال عمیق‌تر شدن رکود سنگ آهن تا زمان احیای اقتصاد چین

سنگ آهن یکی از کالاهایی است که در سال جاری، عملکرد ضعیفی دارد و احتمالاً تا زمانی که اقتصاد چین احیا نشود، سقوط قیمت‌ها عمیق تر خواهد شد.

به گزارش فولادبان، برخی رسانه های خارجی گزارش دادند: معاملات آتی در سنگاپور به مدت هفت ماه متوالی کاهش یافته است که بدترین دوره از زمان افت سال 2013 است. قیمت این ماده معدنی با حدود 81 دلار در تن، حدود یک سوم اوج خود در ماه می سال گذشته است.

چین تاکنون بزرگترین خریدار سنگ آهن، عمدتا از استرالیا و برزیل، برای تغذیه تولید سالانه فولاد است که در دو سال گذشته به بیش از یک میلیارد تن رسیده است. به این ترتیب، این یکی از مواد خام تعیین کننده اقتصاد چین و یک رونق پایدار کالاها است که خطر تبدیل شدن به یک خاطره دور را به همراه دارد، زیرا بازار املاک و مستغلات در حال چرخش است و پکن به کنترل ویروس فلج کننده رشد خود ادامه می دهد.

امیدها به بهبود شرایط در پاییز، فصل اوج فعالیت های ساختمانی چین، تا پایان کنگره حزب کمونیست در اکتبر از بین رفت. این نشست دو بار در یک دهه، نتوانست حمایت گسترده‌ای را از بخش املاک و مستغلات ارائه کند و مسیری برای خروج از انبوه قوانین کووید صفر ترسیم نکرد، زیرا تقاضای کالاها را با مشکل مواجه کرده و فعالیت‌ مراکز خرید ، کارخانه ها و سایت های ساختمانی.را مختل کرده است.

همچنین گاوین وندت، مدیر مؤسس MineLife Pty مستقر در سیدنی، گفت: «احتمالاً جنبه منفی بیشتری در پیش است، زیرا هنوز هیچ شفافیتی در مورد پایان قرنطینه‌های کووید وجود ندارد و هیچ طرح مشخصی از اقدامات اقتصادی برای تقویت اقتصاد چین وجود ندارد.» این به معنای روزهای سخت است. افزود: احتمالاً فشار حاشیه در کارخانه های فولاد ادامه خواهد داشت.

صنعت فولاد چین؛ از تابستان نسبت به یک بحران هشدار داده است و در سه ماهه سوم، کارخانه‌های بزرگ، حداقل از سال 2018، زمانی که بلومبرگ جمع‌آوری داده‌ها را آغاز کرد، اولین مجموع زیان خود را تغییر دادند. آنها در پاسخ، خرید سنگ آهن خود را کاهش داده اند.

کند شدن رشد جهانی، فرصت کمی برای کارخانه‌های فولادی باقی می‌گذارد تا راه خود را از مشکلات فراهم کنند. محدودیت‌های کاهش آلودگی در زمستان و محدودیت‌های دولتی بر تولید سالانه فولاد برای کاهش انتشار کربن، تصویر تیره‌ای را برای تقاضا در چند ماه آینده تکمیل می‌کند.

UBS AG تخمین می زند که اگر مقامات هدف خود را برای کاهش تولید سالانه در سال 2022 اعمال کنند، تولید روزانه فولاد در چین در این سه ماهه حدود 5 درصد در مقایسه با نرخ سپتامبر کاهش خواهد یافت.

براساس گزارش Gavekal Dragonomics، بازار املاک چین 39 درصد از مصرف فولاد آن را تشکیل می دهد. این بخش بیش از یک سال است که پس از ورود پکن به منظور کاهش تورم چیزی که از حباب بودن آن می‌ترسید، در حال کاهش شدید بوده است. وضعیت بهتر نمی شود، زیرا فروش در 100 شرکت برتر، 28 درصد در ماه گذشته کاهش یافته است. طبق آخرین نظرسنجی از مدیران خرید، در حالی که هزینه‌های زیرساختی دولت برای حمایت از اقتصاد برخی از زیان‌های فولادسازان را جبران کرده است، این صنعت در کنار پایگاه تولیدی گسترده‌تر چین در انقباض است.

افت شدید سنگ آهن با سایر فلزات مورد استفاده در ساخت و ساز، مانند مس و آلومینیوم، که از تقاضای اضافی برای انتقال انرژی به دور از سوخت های فسیلی سود می برند، در تضاد است و مستعد فشارهای عرضه نیز هستند. مس از تأخیر سرمایه گذاری در معدن رنج می برد، در حالی که کمبود برق ناشی از موج گرما و جنگ در اوکراین باعث تقویت آلومینیوم شده است.

سنگ آهن یک مورد مستثنا است. استخراج‌کنندگان بزرگ در سال‌های اخیر در کاهش هزینه‌ها بسیار موفق بوده‌اند و تحت فشار زیادی برای توقف عرضه نیستند. به عنوان مثال، هزینه تولید گروه ریوتینتو در پیلبارا حدود 20 دلار در تن است و تمرکز لیزری آن بر کارایی به این معنی است که وقتی قیمت سنگ آهن آتی در سال 2015 به پایین ترین سطح خود یعنی 36 دلار در تن رسید، هنوز هم می تواند درآمد کسب کند.

بدون هیچ تغییر عمده ای در سیاست چین، انتظار می رود که قیمت ها از این به بعد تضعیف شوند. آخرین پیش‌بینی‌های شرکت سیتی‌گروپ و گروه گلدمن ساکس، به 70 دلار در هر تن در سه ماه کاهش را نشان می‌دهد.

سنگ آهن در ساعت 10:19 به وقت محلی در سنگاپور با 0.3 درصد کاهش به 80.30 دلار در هر تن رسید. مس در بورس فلزات لندن با 0.1 درصد کاهش به 7616 دلار در هر تن رسید که برای پنجمین بار در 6 روزاخیر پس از اشاره فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ های بالاتر از حد انتظار در ماه های آینده کاهش ریسک را کاهش داد. آلومینیوم با 0.8 درصد افزایش به 2268 دلار در هر تن رسید تا برای چهارمین روز افزایش یابد.

پست‌های تایید نشده رسانه‌های اجتماعی در اوایل این هفته که نشان می‌داد دولت نحوه خروج از کووید صفر را ارزیابی می‌کند و به افزایش کمی قیمت‌ها کمک کرده است. با این حال، بسیاری از این که سیاست امضای رئیس جمهور شی جین پینگ می تواند به راحتی ظرف چند ماه لغو شود، تردید دارند و اگر موردی باشد، هیجان بازاری را نشان می دهد که تقریباً به طور کامل به آینده پکن بستگی دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors