بازار سرمایه به تعادل نسبی رسید

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادر در روز 7 آبان 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش فولادبان، در بازار سرمایه امروز خودرو، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 281 میلیارد تومان، 243 میلیارد تومان و 205 میلیارد تومان برترین صنایعی بودند که بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. در این راستا رشد نسبی نفت در بازارهای جهانی از یکسو و گذر از تعطیلات پایان هفته می‌تواند عاملی برای بهبود روند بازار باشد؛ به خصوص که شاخص و بسیاری از نمادهای مورد توجه درست در محدوده حمایتی قرار دارند.

از سوی دیگر، پس از ابلاغ بسته جامع حمایتی دولت از بازار سرمایه و در راستای اجرای بند چهارم آن، امروز هزار میلیارد تومان از معوقات بودجه‌ای به صندوق تثبیت بازار واریز شد. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات اولین روز هفته متعادل به پایان برسد.

شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز 3 هزار و 556 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 244 هزار و 624 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 3 هزار و 218 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 358 هزار و 142 واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی با رشد 4 هزار و 803 واحدی، رقم 844 هزار و 659 واحد را نشان داد.

در عین حال نمادهای «شبندر»،«فملی»،«فولاد»،«شپنا»،«فارس»،«کگل»و«وغدیر» بیشترین تاثیر را در روند متعادل شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای «وصنعت»،«خموتور»،«غشان»،«غالبر»و«دکیمی» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وبهمن»،«وتوس»،«خچرخش»،«ولغدر»و«فسپا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *