دفاع برخی نمایندگان از استیضاح وزیر صمت/ حال تولید کشور خوب نیست

برخی از نمایندگان مجلس با دفاع از طرح استیضاح وزیر صنعت در مجلس، گفتند: استیضاح، رای عدم اعتماد به وزیر نیست بلکه شرایطی را فراهم می‌آورد تا ابهامات درباره عملکرد این وزارتخانه بزرگ و چند وجهی روشن شود.

به گزارش فولادبان، حسین حق وردی نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس با دفاع از استیضاح وزیر صنعت گفت: استیضاح، رای عدم اعتماد به وزیر نیست بلکه شرایطی را فراهم می‌آورد تا ابهامات درباره عملکرد این وزارتخانه بزرگ و چند وجهی روشن شود و مجلس بتواند درباره آینده و ادامه کار وزیر و امور وزارتخانه تصمیم بگیرد.

با این حال، سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس هم که از موافقان این استیضاح به شمار می‌آید، تصریح کرد: حال و روز حوزه تولید و صادرات خوب نیست و این وزارتخانه در مدیریت افزایش سرسام آور قیمت‌ها و همین طور توسعه صنعتی و معدنی استان‌های کم برخوردار توجه خاصی نشان نداده است.

وی افزود: دولت برای حل این تنگنا‌ها تیرماه به مجلس وعده داد با تقدیم لایحه، وزارت صنعت و معدن و تجارت را به دو وزارتخانه تولیدی و بازرگانی تبدیل می‌کند تا بخشی از خواسته‌های نمایندگان که همه از مسایل و مطالبات مردم است تامین شود، ولی این وعده پس از ماه‌ها اجرایی نشد و مجلس ناگزیر به سمت استیضاح رفت.

استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت از اوایل تیرماه با امضا شماری از نمایندگان به جریان افتاد و پس از توقفی چندماهه باردیگر چهارشنبه گذشته در صحن مجلس اعلام وصول شده و در دستور کار قرار گرفته است.

این در حالی است که امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توئیتی در واکنش به استیضاح وزیر صمت اعلام کرد که بخش صنعت بالاترین رشد را در یک سال گذشته داشته است.

در توئیت سخنگوی وزارت صمت آمده است: «استیضاح حق نمایندگان استیضاح کننده است اما مستحضر باشید بخش صنعت بالاترین رشد را در یک سال گذشته داشته است، تورم محصولات صنعتی و معدنی مدیریت شده و رانت و فساد هم با هوشمند سازی فرآیندها تقریبا حذف شده، وزیر صمت یک شنبه با استدلال‌های کارشناسی و دقیق تشریح خواهند کرد».

به گزارش فولادبان  براساس جدیدترین تممیمات، جلسه استیضاح سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت سه شنبه هفته آینده دهم آبان ماه برگزار می‌شود.

براساس آیین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه داخلی مجلس، ۱۰ روز پس از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر، جلسه علنی مجلس برای استیضاح وزیر مربوطه برگزار می‌شود.

طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز چهارشنبه (۲۷ مهر) مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *