احیای برجام محرک ارتقا کیفیت صنعت فولاد ایران

یک فعال حوزه فولاد اشاره داشت که در صورت احیای برجام، صادرات محصولات فولادی در شرایط بهتری قرار می‌گیرد، بیان کرد: در حال حاضر، تجار و تولیدکنندگان داخلی، بیش از 10 درصد به بازرگانان بین‌المللی تخفیف می‌دهند که این نرخ بیشتر از هزینه‌های جهانی است.

علی محمدزمانی در گفتگو با خبرنگار فولادبان به تاثیر احیای برجام در بهبود روند زنجیره محصولات فولادی اشاره کرد و اظهار داشت: بازار مصرف فولاد به دو بخش تقسیم می‌شود که یک قسمت آن، مصرف داخلی است و در حال حاضر، مصرف داخلی این محصولات در شرایط متعادلی قرار دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه در صورت احیای برجام، حتما شرایط بهتری در صادرات محصولات فولادی رخ خواهد داد تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که بر سر راه صادرات محصولات فولادی قرار دارد، عدم دسترسی راحت تجار و تولیدکنندگان فولادی به اعتبار اسنادی LC است.  همچنین تاجرهای محدودی در بازارهای جهانی با فعالان کشور ما در این حوزه همکاری می‌کنند. البته لازم به ذکر است که مبالغ نیز  باید به صورت پرداخت می‌شود. در همین راستا، تجار جهانی برای این پرداخت‌ها، 10 درصد بیشتر از هزینه‎‌های جهانی تخفیف می‌گیرند.

این کارشناس صنعت فولاد ادامه داد: تحمیل هزینه‌ها، صرفا به دلیل تحریم‌های بانکی و محدودیت‌های برجامی پیش آمده است که امیدواریم با تلاش دولت و احیای برجام، نرخ این محصولات صادراتی به قیمت‌های جهانی نزدیک شود و ارزش بهتری در بازارهای بین‌المللی کسب کند.

این عضو هیات مدیره صبا فولاد زاگرس درباره معضلاتی که کیفیت پایین محصولات فولادی برای عرضه در بازارهای جهانی به وجود می‌آورد هشدار داد و گفت: به دلیل اینکه محصولات فولادی را به 10 درصد زیر قیمت‌های جهانی عرضه می‌کنیم، تقاضاکنندگان نیز به کیفیت تولیدات صنعت کشور ما توجه نمی‌کنند. با وجود این شرایط، امکان عدم قبول بخش زیادی از محصولات فولادی ما توسط بازرسان جهانی وجود دارد. در این صورت، مقدار صادرات محصولات فولادی محدود می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *