جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 12 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دو ایراد اصلی مزایده های معدنی: صلاحیت فنی و مالی و نبود اطلاعات کافی

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: اطلاعات اکتشافی و مواد موجود در معادن مشخص نیست و جزییات آن در سامانه کاداستر بارگذاری نشده است.

سجاد غرقی در گفتگو با فولادبان با اشاره به مزایده معادن و پهنه های معدنی در هفته آتی افزود: تنها راه قانونی واگذاری معادن و پهنه های معدنی فقط از طریق مزایده است و راه دیگری بجز مزایده برای واگذاری معادن وجود ندارد و اجرای موارد دیگر تخلف محسوب می شود.

وی با انتقاد از کامل نبودن شناسنامه معادن در مزایده های هفته آینده ادامه داد: جزییات معادن و پهنه های معدنی که در مزایده آتی هستند مشخص نیست ؛ اینکه معادن از چه عناصری تشکیل شده ، طرح معدن آن چیست و میزان خلوص و ناخلوصی آن چقدر است.

غرقی توان فنی و مالی سرمایه گذار را شرط اصلی در خرید و مزایده معادن دانست و افزود: اهلیت و صلاحیت فنی و مالی سرمایه گذاران شرط مهمی است که در مزایده معادن باید در نظر گرفته شود و چنانچه محدوده ها واگذار شود ولی افراد صاحب صلاحیت ، مدیریت معادن را برعهده نگیرند ، نمی توان به آینده معادن امیدوار بود و این دو موضوع دو ایراد اساسی به مزایده معادن است.

این فعال معدنی حضور در مزایده های معدنی را همانند به دست آوردن یک جعبه سیاه از اسرار معادن توصیف کرد و توضیح داد: با شرکت در مزایده گویی راز جعبه سیاه معادن آشکار خواهد شد مگر اینکه اطلاعات معادن بواسطه شرایط غیر شفافی که در کشور وجود دارد از طریق سازمان زمین شناسی در اختیار افراد قرار بگیرد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors