جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 04 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 4 مهر 1401

بررسی بازار آهن امروز،2 مهر ۱۴۰۱ از توقف یکدست قیمت‌ها در تمامی مبادی فروش بازار آهن حکایت دارد.

به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، چهارم مهر1401 نشان می‌دهد، نرخ اسکناس دلار با 100 تومان افزایش به 31 هزار 600 تومان رسید و در بازار آهن شاهد ثبات قیمت در تمامی بخش‌ها هستیم.

با این حال آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه cbs گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا برای احیای توافق هسته‌ای یک گام بزرگ رو به عقب بود، من در کوتاه‌مدت هیچ انتظاری برای احیای توافق هسته‌ای با ایران ندارم.

بلینکین در ادامه بیان کرد که ما سخنان غیرمسئولانه زیادی از پوتین شنیده‌ایم، اما تمرکزمان بر این است که مسئولانه عمل کنیم. ما با روس‌ها در محافل خصوصی و در ملاءعام بسیار صریح بودیم و از آنها خواستیم که صحبت در مورد سلاح‌های اتمی را متوقف کنند.

از طرفی دیگر محمد مرندی، مشاور هیأت مذاکره کننده ایران در گفتگو با المیادین گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با وضعیت دشواری مواجه هستند و وضعیت آنها اجازه فشار بیشتر به ایران را نمی‌دهد. گاز در این زمان از اهمیت بسیاری برخوردار است، آمریکا و اروپا آن را خوب می‌دانند.

مرندی در ادامه اشاره کرد که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی آنچه را دولت آمریکا بر وی دیکته می‌نماید، اجرا می‌کند. آمریکایی‌ها از آژانس برای فشار بر ایران استفاده می‌کنند و می‌خواهند برخی بندها را مبهم باقی بگذارند تا بتوانند از توافق شانه خالی کنند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز گفت امروز با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار خواهم کرد تا راه حل مشکلات باقی مانده را بررسی کنیم.
جنگ در اوکراین باید متوقف شود و باید برای جلوگیری از فاجعه هسته‌ای در آنجا تمام تلاش خود را به کار گیریم و جنگ در آنجا متوقف شود.

این طور به نظر می‌رسد رسیدن به توافق نیاز به زمان دارد، اما بسیار دور هم نمی‌تواند باشد، اتحادیه اروپا رسما وارد بحران انرژی شده و اداره آمار فدرال آلمان اطلاعاتی از وضعیت سوخت بیان کرده که تایید می‌کند که بسیاری از مردم آلمان به‌دلیل افزایش قیمت انرژی، هیزم‌سوزی را جایگزین گاز کرده‌اند.

در عین با نگاهی به بازار‌های جهانی شاهد کاهش ارزش پوند انگلیس هستیم، به طوری که نرخ این اسکناس به ۱.۰۳۸۲ دلار رسید که پایین ترین رقم تاریخی خود از سال ۱۹۷۱ است.

در بازار‌های دیگر نیز مانند سنگ آهن نرخ محصول ۶۲ درصد سی‌اف‌آر چین تحویل ماه اکتبر همچنان با افت قیمت همراه است. در همین راستا، امروز نیز نرخ این ماده اولیه به کانال 95 دلاری سقوط کرد، این در حالی است که نرخ دیگر محصولات فولاد در بازار جهانی به طور جزئی نوسان می‌کند.

با توجه به جهش وحشتناک قیمت انرژی در اروپا، بسیاری از شرکت‌های انرژی بر در اروپا از جمله کارخانه‌های فولادی تعطیل شده یا در آستانه تعطیلی قرار دارند. به نظر می‌رسد این شرایط، فولاد را در بازارهای جهانی در کف قیمتی نگه داشته، اما با این حال فشار بیشتر بحران انرژی می‌تواند کاهش قیمت را به دنبال داشته باشد.

از سوی دیگر در سال جاری به طور محسوسی از شتاب رشد بازار مسکن در تهران و کل کشور کاسته شده است؛ آمار‌ها نشان می‌دهد که تورم ملکی در پایتخت از ۹۴ درصد در اسفند ۱۳۹۹ به ۱۶ درصد در پایان سال گذشته و ۳۸ درصد در مرداد سال جاری رسیده که بخش قابل توجهی از این رشد در شش ماه اخیر اتفاق افتاده است.

با این شرایط خواب بازارهای داخلی ادامه داره و اگه دولت تسهیلات واقعی بده و دستگاه‌های اجرایی دل از زمین هاشون بکنن طرح مسکن حمایتی بدون بگیر و ببند می ره جلو, و الا یا با زور فولادی ها قوانین برای ارزان شدن قیمت تمام شده مصالح روی زمین می مونه یا اینکه ماجرای عدم تعادل زنجیره در مسکن مهر اتفاق میوفته.

در هر صورت امروز خبر‌ها در بازار آهن از ثبات قیمت در تمامی مبادی فروش مقاطع فولادی حکایت دارند و فروش محصولات در روز نیمه تعطیل بازار بدون تغییر قیمت به پابان رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors