جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 04 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آینده سبز صنعت مس در ایران / جهان به سمت فولاد سبز در حرکت است

رئیس انجمن مس ایران گفت: رشد صنعت مس به عنوان یک فلز غیر آهنی، به منابع و ذخایر جدیدی نیاز دارد که در این راستا، آینده خوبی برای این حوزه پیش‌بینی می‌شود.

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان با اشاره به تأثیرات فولاد سبز در اقتصاد جهان، مطرح کرد: تفاوت‌های موجود در فولاد سبز و سوخت فسیلی، در فرآیند تولید آن است که در واقع بجای انواع سوخت‌های فسیلی در ساخت آن، از هیدروژن استفاده می‌شود. در این راستا فولادهایی که از طریق سوخت‌های ایجادشده از گازهای گلخانه‌ای بوجود می‌آید و در نتیجه منجر به تولید گاز کربن دی اکسید می‌شود، به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جهت‌گیری تولید فولاد در جهان به سمت فولاد سبز حرکت می‌کند، بیان کرد: اتحادیه اروپا برنامه‌ای به‌منظور کاهش کربن پیش‌بینی کرده است که براساس آن، تا سال 2050 میلادی حدود 80 درصد تولید کربن کاهش خواهد یافت.

فعال بازار فولاد با اشاره به تداوم تولید سولفات در کشور، اظهارداشت: در حال حاضر برخی از کشتی‌ها در سوخت خود از سولفات استفاده می‌کنند، این در حالی است که در آینده‌ای نزدیک، هیچ کشوری از این ترکیب استفاده نخواهد کرد. در این زمان حتی اجازه حرکت کشتی‌ها صادر نمی‌شود و جهان به سمتی پیش خواهد رفت که محصولات ساخته شده با سوخت فسیلی، از روند تولیدی شرکت‎‌ها حذف می‌شود.

شکوری با اظهار بر اینکه محصولات سوخت فسیلی را نمی‌توان در آینده به فروش رساند، بر اولویت قرار دادن فولاد سبز در تولیدات داخلی تأکید کرد.

وی در پیش‌بینی وضعیت آتی حوزه مس ایران تصریح کرد: کاهش فعلی قیمت مس در کشور به صورت مقطعی اتفاق می‌افتد که مسبب آن بحث تقاضای کشور چین است. در این راستا، براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، تا سال 2050 میلادی تقاضا در حوزه مس 4 برابر افزایش خواهد یافت که در نتیجه باید تولید بیشتری را برای این حوزه سامان دهیم.

رئیس انجمن مس ایران گفت: در راستای افزایش تولید مس باید میزان تقاضا بیشتر از عرضه شود. همچنین این حوزه به عنوان فلزات غیر آهنی محسوب می‌شود که رشد تولید آن به منابع و ذخایر جدید نیاز دارد، بنابراین یکی از فلزات غیر آهنی که می‌توان در آن سرمایه گذاری کرد و آینده خوبی دارد، صنعت مس است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors