جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 02 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بهبود روند صادراتی ایران با عضویت در سازمان شانگهای/ تحریم‌ها کم اثر می‌شود؟

یک فعال فولادی بیان کرد: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، می‌تواند در کمرنگ شدن مشکلات ناشی از تحریم‌ها و بهبود شرایط صادراتی موثر واقع شود.

تورج امینی در گفتگو با فولادبان مطرح کرد: با توجه به تحریم‌هایی که در ایران وجود دارد، اکثر محصولات صادراتی به ناچار تخفیف‌های زیادی را متحمل می‌شوند که با عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، مشکلات ناشی از تحریم‌ها کمرنگ‌تر خواهد شد و بهتر می‌توان در حوزه صادراتی عمل کرد. از طرفی این اتفاق می‌تواند در بهبود وضعیت بازارهای جهانی نیز تأثیرگذار باشد و باید به این موضوع خوشبین بود.

وی در ادامه از تأثیرات مهم و نقش آفرین عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای را به کاهش محدودیت در صادرات به خصوص در حوزه فولادی دانست و گفت: همچنین با عضویت ایران در سازمان شانگهای، سفارشات زیادی به شرکت‌های ایرانی سرازیر می‌شود که در این صورت مشکل بازاریابی در بسیاری از صنایع، حل خواهد شد. از طرفی اکثر تولیدات جهت صادرات در کشور، با حداقل ظرفیت صورت می‌گیرد و مصارف داخلی نیز به دلیل عدم تعرفه‌های عمرانی و کمبود بودجه به شدت تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است.

امینی تصریح کرد: در حال حاضر عموم شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف، با تولید بسیار پایینی مشغول به کار هستند. به گونه‌ای که با توجه به آمار و ارقام، کارخانجات نوردی با یک سوم ظرفیت بدون استمرار و مرتب کار می‌کنند. بنابراین به رسمیت شناخته شدن ایران در سازمان همکاری شانگهای می‌تواند تأثیر بسزایی در اقتصاد کشور داشته باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors