جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 31 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش اثر پذیری تحریم‌ها با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

عضو هیات رییسه اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفت: کاهش بیکاری رونق ولید داخلی بهبود و ارتقای کیفیت تولیدات و خدمات از اثرات توسعه اقتصاد دانش بنیان در عرصه اقتصادی است.

حمیدرضا رستگار در گفتگو بافولادبان با بیان اینکه اقتصاد مبتنی بر علم و دانش منتج به رشد و توسعه پایدار و در نهایت موجب خودکفایی می‌شود افزود: اصناف و بنگاه های اقتصادی کشور با امکانات بالقوه های که دارند می توانند به خوبی نقش محوری در ساختار اقتصادی دانش بنیان ایفا کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با اشاره به راه های دستیابی به اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: باید شرایط لازم را برای ابداع و نوآوری فراهم کرد تا ایده های جدید تبدیل به محصول از طریق سرمایه گذاری و در نهایت منجر به محصول جدید شود.

رستگار با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجود و با تکیه بر دانش اقتصاد را بر محور علم قرار می دهد گفت: نقش دانش در شکوفایی اقتصاد موضوع جدیدی نبوده بلکه سال های زیادی است که کشورهای توسعه یافته یا درحال توسعه از آن به خوبی بهره می برند. پیامد این رابطه کاهش بیکاری، رونق تولید داخلی، بهبود و ارتقای کیفیت تولیدات و خدمات و در واقع تحقق مولفه های اقتصاد پویا خواهد بود. این ظرفیت در کشور و در بنگاه های اقتصادی و اصناف بااستفاده از ظرفیتهای اصل 44 قانون اساسی می تواند ضمن بی اثر کردن تحریم ها با ایجاد اشتغال و تولید ثروت کشور را از هر حیث متحول و بی نیاز کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors