Please use a valid API Key واگذاری 1200 معدن به نفع اقتصاد است؟/ وزارت صمت برنامه‌ای مدونی به عنوان متولی بخش معدن ندارد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

واگذاری 1200 معدن به نفع اقتصاد است؟/ وزارت صمت برنامه‌ای مدونی به عنوان متولی بخش معدن ندارد

یک کارشناس اقتصادی اعلام سیاست ها و برنامه های وزارت صمت قبل از واگذاری 1200 معدن را ضروری خواند و گفت: دولت باید به سرمایه گذار اطمینان دهد که تا ده سال آینده شرایط خرید باثبات خواهد ماند نه اینکه پس از خرید معادن ، دولت با اعمال سیاست های مالیاتی و عوارضی سرمایه گذار در شرایط زیان قراردهد.

احمد جانجان در گفتگو با فولادبان با اشاره به سیاست واگذاری و فروش1200 معدن تا پایان شهریور افزود: معادن به لحاظ کانی ، میزان ذخایر، کیفیت معادن و حجم باطله برداری آنها شرایط متفاوتی با یکدیگر دارند لذا سرمایه گذاری برای خرید برخی از آنها به لحاظ اقتصادی ممکن است به صرفه باشد و برخی دیگر به علت نداشتن نقشه اکتشافی و سطح برداشت از ذخایر معدنی ممکن است خرید آنها  اقتصادی نباشد.

وی با طرح این سوال که از این 1200 معدن چه تعداد صرفه اقتصادی دارند که سرمایه گذاران را ترغیب به خرید کنند، توضیح داد: حجم باطله برداری این معادن گاهی بیشتر ازسطح برداشت آنهاست و طبیعتا این معادن صرفه اقتصادی نخواهند داشت.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه برنامه و سیاست گذاری درپی واگذاری معادن وجود ندارد تصریح کرد: اگر این معادن به بخش خصوصی واگذار شود بنظر می رسد دولت و وزارت صمت به عنوان سیاستگذار برنامه ای برای آنها ندارد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد:صرف واگذاری معادن هیچ کاری را در توسعه معادن پیش نخواهد برد اما اگر هدف از واگذاری ها  و سیاستگذاری های  کلان مشخص و تبیین شده باشد و اینکه معادن پس از واگذاری ها چه شرایطی را خواهند داشت و چه تصمیماتی برای آن در نظر گرفته شده ، حایز اهمیت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors