جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 27 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

برجام به صورت کاذب نرخ دلار را کاهش می‌دهد/ کلید حل مشکلات اقتصادی مهار تورم است

عضو هیئت مدیره انجمن نورد کاران ایران گفت: با روند برجام قیمت دلار به صورت کاذب پایین خواهد آمد اما سریعا دوباره به روند بازار باز می‌گردد.

احمد رضوی نیک در گفتگو با فولادبان افزود: در ایران به دلیل اینکه اغلب ارزهای وارداتی به کشور از طریق فروش نفت است، از این رو اکنون که فروش نفت با کاهش روبه رو شده نرخ دلار نیز روند افزایشی به خود گرفته است.

وی افزود: با روند برجام و توافقی که حاصل می شود شاهد این هستیم که حباب کاذبی خواهد ترکید و قیمت دلار به صورت کاذب پایین خواهد آمد و روی برخی از کالاهای اساسی تاثیر گذار خواهد بود اما در روند بازار ارز و دلار تاثیری نخواهد داشت.

عضو هیئت مدیران انجمن نورد کاران با بیان اینکه نرخ رکود و تورم در ایران بیش از 50 درصد است در حالی که این نرخ  در آمریکا ۱۰درصد است،تصریح کرد: به هر صورت که حساب کنید نرخ ارز بالاتر از ۳۳تا۳۴هزار تومان است لذا هرچقدر هم که نرخ دلار پایین بیاید نسبت به نرخ تورم عدد کوچکی است.

وی بیان کرد:ما معتقد هستیم باید تورم را در داخل کشور مهار کرد تا بتوانیم نرخ ارز را به زیر ۳۰ هزار تومان برسانیم در غیر این صورت ارزی که الان به صورت نیما، ثنا و نرخ ارز آزاد در بازار داریم چند قیمتی است.

رضوی نیک گفت:دولت باید تدبیری بیاندیشد که با مهار تورم نرخ ارز را ثابت نگه دارد تا صنایع بتوانند کار کنند در حالی که بازارهای صادراتی را در برخی مواقع به دلیل نرخ ارز که چند نرخی است از دست داده ایم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors