جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 24 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روز بازار آهن 24 شهریور ۱۴۰۱

بررسی بازار آهن امروز، 24 شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد روند افزایشی قیمت‌‌ها در این بازار ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، 24 شهریور ماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که قیمت‌ها در این بازار همچنان صعودی گزارش شده است.

در این راستا، گزارش‌ها از کف بازار ارز حاکی از آن است که اسکناس دلار در میدان فردوسی، مرکز ارزفروشان تهران امروز با نرخ ۳۱ هزار و 400 تومان معامله می‌شود.

همچنین آخرین خبر از مذاکراتی احیای برجام به اظهارات دبیرکل سازمان ملل برمی‌گردد. برهمین اساس، آنتونیو گوترش می‌گوید: با رئیس جمهور ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و درباره برجام گفتگو خواهد کرد. وی با بیان اینکه پرسش های دشواری روی میز مذاکرات قرار دارد، می افزاید: از همه طرف ها می خواهم که نسبت به حل و فصل این مشکلات اطمینان حاصل کنند.

در ادامه از بورس کالا خبر رسید یکشنبه هفته آینده، ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۱، روز داغ فولادی در بورس کالا را شاهد خواهیم بود. در این میان، یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۷۷ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا عرضه می‌شود که این سبد شامل میلگرد کلاف، ناودانی، شمش بلوم، سنگ آهن دانه بندی، تیرآهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله سنگ آهن و آهن اسفنجی خواهد بود. در این راستا، ۷۷ هزار و ۴۰۰ تن شمش بلوم با قیمت پایه ۱۴۱ هزار و ۶۸۴ ریال عرضه می‌شود که قیمت پایه این محصول نسبت به هفته قبل ۱٫۰۳ درصد افزایش نشان می‌‍دهد.

خبر دیگر اینکه در نشست هفته آینده کارگروه مدیریت بازار وزارت صمت «راهکارهای تحریک صادرات« با حضورمسئولان سازمان توسعه تجارت و انجمن های زنجیره فولاد بررسی می شود. در این جلسه که به ریاست معاون بازرگانی وزیر صمت برگزار خواهد شد، از “بسته محرک صادرات” که سازمان توسعه تجارت آن را تدوین کرده است ، رونمایی خواهد شد و قرار است نظرات کارشناسان ، فعالان و انجمن های تخصصی درباره این بسته محرک صادراتی دریافت شود.

از سوی دیگر، داوود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی  با بیان اینکه ممکن است در آینده نزدیک بانک مرکزی آستانه ۱۰۰ بار واریز و سقف ۳۵ میلیون تومان برای تشخیص حساب‌های تجاری را تغییر دهد، گفته است: «۱۰۰ مرتبه واریزی به حساب‌ها به عنوان مبنای حساب تجاری براساس مطالعات شبیه سازی اطلاعات رفتارهای مشتریان بانک انتخاب شده است. این طور نیست که هرکس بالای ۳۵ میلیون به حسابش واریز شود، مشمول مالیات شود. مالیات ستانی براساس قوانین و مقررات انجام می‌شود. ممکن است برخی افراد برای فرار مالیاتی ۱۰۰ تراکنش واریزی را تبدیل به ۹۹ تراکنش بکنند. باید بتوانیم براساس رفتار فعالان اقتصادی ضوابط خودمان را تغییر دهیم.»

در ادامه بررسی بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد در آخرین ساعات معاملاتی در بورس لندن نرخ ورق گرم آمریکا از ثبات خارج شده و کاهش قیمت را تجربه کرد و بشترین نرخ کاهش در بین مقاطع را به دست آورد. البته بررسی آخرین به‌روزرسانی معاملات بورس فلزات بندر شانگ‌های حکایت از آن دارد که این بازار برخلاف روزهای اخیر خود که در حال ریزش بود، امروز معاملات را با افزایش قیمت به پایان رساند. در این میان، میلگرد کلاف و فولا ضد زنگ به ترتیب بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

همچنین براساس آخرین گزارش نشریه متال بولتن در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی ( امروز ۲۴ شهریور ماه)، قیمت اسلب صادراتی ایران و بیلت منطقه CIS در بازار جهانی کاهش یافت. بر همین اساس، بیلت صادراتی منطقه CIS   با کاهش ۶ دلاری با نرخ ۵۱۶ دلار به ازای هر تن مبادله شد، همچنین اسلب صادراتی این منطقه با ثبات نرخ روبرو بود و با قیمت ۴۶۰ دلار در هر تن به فروش رسید. البته هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس با کاهش ۷ دلاری ، با قیمت ۴۳۰ دلار و هر تن بیلت صادراتی ایران بدون تغییر با نرخ میانگین ۴۵۵ دلار مبادله شد.

خبر دیگر اینکه امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو در گفتگو با فولادبان از برگزاری نشست ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای بررسی اختلاف نرخ فروش صادراتی با نرخ پایه گمرک تا دو هفته آینده خبر داد.

در هر صورت، تحلیل آخرین رویدادها حاکی از آن است که به احتمال زیاد، بازار آهن هفته متفاوتی در پیش خواهد داشت.

از وضعیت قیمت‌ها در بازار چه خبر؟

بررسی بازار آهن امروزز 24 شهریورماه ۱۴۰۱ نشان می دهد در بازار میلگرد چهار شرکت محصولات خود را ۵۰ تا 200 تومان افزایش  قیمت دادند. همچنین در بازار نبشی، دو شرکت قیمت محصولات خود را با 100  تا ۲۰۰ تومان افزایش اعلام کردند، ضمن اینکه در بازار ناودانی بعد از چند روز افزایش قیمت, امروز قیمت‌ها ثابت باقی ماندند.

در همین حال، در بخش کیلویی بازار تیرآهن دو شرکت قیمت محصولات خود را 200 تومان افزایش دادند. همچنین در بخش تیرآهن شاخه‌ای قیمت محصولات یک شرکت 20 تا 30 هزار تومان کاهش یافت.

علاوه بر این، در بازار پروفیل دو شرکت قیمت محصولات خود را ۲۰۰ تا 500 تومان افزایش دادند اما مابقی شرکت‌ها قیمت محصولات خود را ثابت نگه داشتند.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors