جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 17 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تفکیک وزارت صمت و بازرگانی با اقتصاد چه می‌کند؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با تفکیک وزارتخانه صنعت و معدن از تجارت، تمرکز نهادهای مربوطه در فعالیت‌ها و حوزه‌های تخصصی افزایش خواهد یافت.

محمد رضانژاد در گفتگو با فولادبان با اشاره به تأثیرات تفکیک وزارت صمت و بازرگانی تصریح کرد: در صورتی که دو وزارتخانه صنعت و معدن و بازرگانی تفکیک شوند، به احتمال زیاد تمرکز این دو نهاد بر فعالیت‌ها و حوزه‌های تخصصی افزایش خواهد یافت. همچنین بخش صنعت و معدن در آینده می‌تواند روند موجود در حوزه صادرات و واردات کالاها را بهبود بخشد.

وی افزود: در این راستا مشکلی که وجود دارد سیاست‌های احتمالی دو وزارتخانه است. در واقع با جداشدن این دو نهاد از یکدیگر، احتمالا هر یک تدبیرات مجزا و متضادی را در پیش بگیرند که در نهایت می‌تواند منجر به سردرگمی فعالان اقتصادی به ویژه در حوزه بازار سرمایه شود.

کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان در صنایع مختلف نمی‌تواند در یک وزارتخانه با یک سیاست حل و فصل شوند و در صورتی که حوزه‌ها تخصصى شود، به نفع تمام بخش‌های اقتصاد خواهد بود.

رضانژاد خاطرنشان کرد: در واقع با جدایی صنعت و معدن از تجارت، می‌توان امیدوار بود در زمان بحران و مشکلات مرتبط با زنجیره فولاد، این وزارتخانه بجای تنظیم بازار و قیمت‌گذاری محصولات، پشتیبان و حامی صنعتگر و معدنکار خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors