جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 07 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ادامه روند کاهشی قیمت آهن تا فصل سرد سال/ برجام کاهش قیمت را تشدید می‌کند

یک فعال بازار آهن و فولاد پیش بینی کرد: روند کاهش قیمت آهن و فولاد تا دی و بهمن ادامه می‌یابد و نمی‌توان انتظار محسوسی در روند قیمتی محصولات فولادی تا پایان سال مشاهده کرد.

صادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان با اشاره به کاهش قیمت ارز در بازارهای داخلی و نبود تقاضا برای محصولات فولادی افزود: قیمت ها در بازار آهن و فولاد تابع شرایط موجود در دیگر بازارها بود و متقاضیان محصولات فولادی و خریداران فعلا دست نگه داشته‌اند و بلاتکلیف مانده‌اند.

وی چشم انداز قیمت آهن و فولاد را در بازار کشور در صورت حصول توافق برجام، تقریبا ثابت دانست و ادامه داد: روند قیمت شمش و میلگرد با توجه به عدم استقبال در معاملات بورس کالا، حکایت از افت قیمت دارد بطوریکه معاملات شمش در بورس کالا در اول شهریور126785 ریال ، میلگرد ذوبی اصفهان 159,800 ریال ، تیرآهن ذوبی  نمره ۱۴ 181,800 ،  تیرآهن ذوبی نمره ۱۸  168,800  و قیمت ورق اکسین  A283  ۲۵۹،۰۰۰ ریال بود.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن و فولاد تهران با اشاره به اینکه قیمت میلگرد در بازارهای جهانی درمقایسه با دوسال قبل ۳۴ درصد کاهش قیمت داشته است، گفت: قیمت میلگرد جهانی درمهر1399 ، 875 دلار بود که این رقم اکنون با 34% کاهش به 575 رسیده است و قیمت میلگرد در بازار آهن و فولاد ایران نیز در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

چیت ساز تصریح کرد: نبود تقاضا ، روند کاهشی قیمت ها و رکود فعلی تا دی و بهمن به علت موضوع برجام وجود خواهد داشت و نمی توان انتظار محسوسی در روند قیمت تا پایان سال داشت و اگر برجام به توافق برسد که به احتمال زیاد می رسد ، قیمتهای ارز و آهن نزولی است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors