چرا صادرات محصولات فولادی 30 درصد کاهش یافت؟

یک کارشناس فولادی از کاهش قابل توجه تولید فولاد ایران در مقایسه با تمامی رقبا در نیمه اول سال میلادی سخن گفت.

عزیزالله طلاوری در گفتگو با خبرنگار فولادبان، با اشاره به کاهش 30 درصدی صادرات محصولات فولادی در سه ماهه ابتدایی امسال، گفت: در گذشته شرایط بسیار خوبی بر بازار جهانی حاکم بود اما به دلیل اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای، نتوانستیم صادرات مناسبی را در بهار امسال داشته باشیم که همین موضوع به رسوب کالا منجر شد، ضمن اینکه در حال حاضر کارخانجات محصولات فولادی زیر ظرفیت موجود تولید می‌کنند،

وی با تاکید بر تاثیر افت بازار جهانی و تعرفه اعمال شده بر نهاده‌های فولادی، افزود: در بازار هدفمان با دامپینگ کشور روسیه روبه‌رو شدیم که مجموع این مسائل در کنار هم، در نهایت افزایش بی‌سابقه موجودی انبار را رقم زد.

این کارشناس حوزه فولاد بیان کرد: هنگامی که بازار جهانی در اختیارمان نبود، تولیدکنندگان داخلی محصولات فولادی – به جز تعداد محدودی کارخانه که تمام چرخه تولید محصولات را در اختیار دارند – بالاجبار محصولاتشان را زیر قیمت تمام شده، در بازار به فروش رساندند که این مساله باعث تعطیلی تعداد کثیری از واحدهای تولیدی شد.

طلاوری تصریح کرد: برخلاف ادوار گذشته که شاهد رشد مثبتی در تولید محصولات فولادی بودیم، به علل مختلف، در سه ماهه اول امسال رشد منفی را  پشت سر گذاشتیم.

وی در پایان اظهار داشت: براساس آمارهای رسمی، در نیمه اول سال میلادی، تولید فولاد ایران در مقایسه با تمام رقبا بیشترین کاهش را تجربه کرد.

به گزارش فولادبان، در سه ماهه نخست امسال، ۶۱۰ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته که ۸۷۳ هزار تن بوده است، ۳۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *