جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 20 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 20 مرداد 1401

بررسی بازار آهن امروز، بیستم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد اکثر قیمت‌ها در بازار آهن با پایان هفته متوقف شد.

تحلیل روزانه بازار آهن 20 مرداد 1401 عینک فولادی اطلاعیه عرضه بورس کالا
به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، بیستم مرداد 1401 نشان می‌دهد، تا این لحظه نرخ اسکناس دلار با نزدیک شدن به مرز 31 هزار تومان با 31 هزار و 200 تومان معامله می‌شود، در بازار نیمه تعطیل آهن نیز شاهد توقف قیمت در اکثر مبادی فروش هستیم.
با این حال قطار مذاکرات وین به آرامی در حال حرکت است و در متن پیشنهادی انریکه مورا پیشرفت‌هایی حاصل شده اما متن نهایی نیست اما اتحادیه اروپا پیشنهادهای مطرح شده را به عنوان متن نهایی توصیف کرده بود.
برخی می‌گویند چند موضوع مهم باقی‌مانده که حل‌وفصل آن‌ها به تصمیم‌گیری‌های سیاسی نیاز دارد، هیئت ایرانی گفته بود در روز عاشورا مذاکره نخواهد کرد اما به محض دریافت ایده‌های مورا، ملاحظات اولیه خود را منتقل کرد.
در کنار این اخبار نسبتا مثبت باید در نظر داشت در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره، بازگشت به برجام دشوارتر می‌شود.
از طرفی دیگر بنابر ادعای آکسیوس، یک منبع نزدیک به مایک پمپئو به این پایگاه خبری گفته است که وزارت دادگستری آمریکا به‌طور مستقیم به پمپئو اعلام کرده که او یکی از افرادی بوده است که توسط کسانی که در [اسناد] اعلام شده وزارت دادگستری متهم هستند، هدف قرار داشته است.
آکسیوس اشاره‌ای نکرده است که چرا این منبع ادعایی همان زمان این ادعا را رسانه‌ای نکرده و اکنون که ایران و 1+5 در حال مذاکره درباره توافق هسته‌ای هستند، آن را مطرح کرده است.
با این شرایط به نظر می‌رسد مذاکرات در همین نقطه معلق بماند، یا باید یکی از طرفین با پیشنهادی جدید مانع از فرجام برجام شود و یا فشار‌ها به جایی برسد که مجددا مذاکرات در این نقطه به پایان برسد.
در بازارهای جهانی شاهد تداوم روند ثبات قیمت همراه با برخی فرکانس‌های رشد هستیم، البته خبرها از  رشد قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور حکایت دارد اما بقیه بازار‌ها تغییر قیمت قابل توجهی ندارند
اما نکته قابل توجه این است که باید در انتظار معاملات داغ  روز شنبه بورس کالا باشیم که با افزایش حجم عرضه شمش بلوم همراه خواهیم بود، به طوری که بر اساس جدیدترین اطلاعیه عرضه، ۱ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۷۸۱ تن محصول فولادی در تالارصنعتی و تالار حراج باز عرضه خواهد شد.
در هر صورت سایه تقاضای مصرفی در شش ماهه اول سال و جدال مذاکرات در وین بر بازار آهن سنگینی می‌کند، اما در دو روز گذشته نرخ دلار با کمی عقب نشینی به کانال 31 هزار تومان نزدیک شد و موجب فروکش کردن التهاب بازار آهن شد.
از بازار آهن چه خبر ؟
دو شرکت میلگرد امروز 100 و 300 تومان کاهش قیمت داشتند، یک شرکت نرخ محصولاتش را 50 تومان افزایش داد و در مابقی اکثریت مبادی فروش شاهد ثبات قیمت بودیم.
در بازارهای نبشی، ناودانی و پروفیل تمامی قیمت‌ها ثابت بود.
اما نرخ تیرآهن کیلویی 100 تا 200 تومان افزایش یافت و قیمت شاخه‌های پرفروش شرکت ذوب آهن 10 هزار تومان رشد کرد.
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors