تحلیل روزانه بازار آهن 12 مرداد 1401

بررسی بازار آهن امروز، دوازدهم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد در بازارهای میلگرد و تیرآهن افزایش یافت و همچنان نرخ نبشی، ناودانی و پروفیل ثابت است.

به گزارش فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، یازدهم مرداد 1401 نشان می‌دهد اسکناس دلار با ثبات نسبی در محدوده 31 هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد و در بازار آهن شاهد افزایش قیمت در بازار‌های تیرآهن میلگرد و ثبات قیمت در بازارهای دیگر بودیم.

امروز جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید به احتمال زیاد دور جدید مذاکرات هسته‌ای بعد از تاسوعا و عاشورا آغاز خواهد شد.

در پیشنهاد جدید اروپا، بسیاری از مطالبات و خواسته‌های جمهوری اسلامی محقق شده است اما هنوز یک الی دو مورد باقی مانده که عمدتا مربوط به حوزه تحریم‌ها می‌شود.

به نظر می‌رسد با توجه شرایط فعلی، نهایتا طرف آمریکایی به خواسته‌های ایران تن خواهد داد و می‌توانیم شاهد توافق و به نتیجه رسیدن مذاکرات باشیم.

از طرف دیگر روز گذشته گروسی بیان کرد برنامه هسته‌ای ایران بسیار بسیار سریع پیش می‌رود و از لحاظ بلندپروازی‌ها و ظرفیت درحال گسترش است.

این در شرایطی است که تارنمای بیزنس اینسایدر در گزارشی که حکایت از ضعف و عقب نشینی اروپا در مقابل روسیه دارد، نوشت درحالی که اتحادیه اروپا مدعی تلاش برای کاهش وابستگی خود به انرژی روسیه است، آمارها نشان می دهد واردات گازوئیل روسی از سوی کشورهای اروپایی افزایش داشته است.

با توجه به اینکه نیاز انرژی روسیه در کشور‌های اروپایی افزایش یافته و اهرم فشار اتحادیه اروپا به واشنگتن در حال سنگین شدن است و از طرفی امروز تنش میان چین و آمریکا در حاشیه سفر سفیر آمریکا داغ شده، احتمال یک مذاکره مطلوب زیاد است.

بازار داخلی از ضعف مشهود تقاضای مصرفی همچنان رنج می‌برد و حذف سقف مجاز قیمت پایه عرضه و مصوبه ستاد تنظیم بازار در بورس کالای امروز کافی بودی تا شاهد هجوم تقاضاهای سرمایه‌ای به منظور خرید میلگرد در معاملات بورس کالا باشیم به طوری که قیمت میلگرد در بورس کالا به طوری جزئی افزایش یافت و از 82 هزار 592 تن میلگرد راه یافته به تابلوی معاملات نزدیک یه 65 هزار تن مورد معامله قرار گیرد.

در بازارهای جهانی قیمت‌ها همچنان با نوسانات جزئی اعلام می‌شود و سنگ آهن ۶۲ درصد با ۰.۴ دلار افزایش ۱۱۳.۳۰ دلار معامله شد، شمش فولاد درچین با ۰.۱۳ دلار افزایش ۵۶۷.۱۴ دلار معامله شد.

با این شرایط، برخی فعالان در بازار آهن از سردرگمی فروشندگان در تعیین قیمت ها به ما خبر دادند و اکثرا بعد از خبر احتمال ادامه مذاکرات رفع تحریمها بعد از تعطیلات هفته آینده تهران، فروش و اعلام قیمت را به بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی موکول کردند.

از بازار آزاد آهن چه خبر؟

قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش 50 تا 400 تومان افزایش یافت و برخی از فروشندگان از تغییر قیمت‌هایشان خودداری کردند.

در بازار نبشی و ناودانی تمامی شرکت‌ها با ثبات قیمت محصولاتشان را عرضه کردند.

نرخ محصولات شاخه‌ای تیرآهن در شرکت ذوب آهن 110 تا 130 هزار تومان افزایش پیدا کرد، قیمت کیلویی تیرآهن 50 تومان رشد کرد و نرخ اکثر محصولات کیلویی ذوب آهن ثابت باقی ماند.

بازار پروفیل در نزدیکی پایان هفته به آرامش رسید و تمامی فروشندگان با ثبات قیمت محصولاتشان را عرضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *