شناسایی مودیان جدید مالیاتی؛ خواسته اصناف از سازمان امور مالیاتی

نماینده اتاق اصناف در هیات های حل اختلاف مالیاتی استان زنجان گفت: سازمان امور مالیاتی برای درآمد بیشتر از مالیات به‌جای افزایش مالیات مودیان ثابت باید به دنبال منابعی باشد که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند و با شناسایی افرادی که پرونده مالیاتی ندارند، از این محل درآمد خود را افزایش دهد.

مسعود شکوری در گفتگو با فولادبان اظهارداشت: با توجه به قانون بودجه ۱۳۹۹ درباره تعیین ضرایب مالیات بر ارزش افزوده صنوف و برخی مودیان با اعمال ضریب کاهشی ارزش افزوده، صنوف خواهان آن هستند که با توجه به بیماری کرونا و پاندمی دو سال اخیر این دستورالعمل برای سال 1400 نیز اعمال شود تا مشکلات کسبه و واحدهای صنفی با توجه به این دستورالعمل کاهش یابد.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی برای درآمد بیشتر از مالیات به‌جای افزایش مالیات مودیان ثابت، باید با شناسایی منابعی که فرار مالیاتی دارند، یا در این سازمان پرونده مالیاتی ندارند، از این محل درآمد مالیاتی خود را افزایش دهد.

رئیس اتحادیه آهن فروشان زنجان با اشاره به اینکه درچند سال اخیرتمامی افزایش مالیات درکشور بر دوش مودیان ثابت بوده است تصریح کرد: سازمان امورمالیاتی در شناسایی مودیان جدید بسیارضعیف عمل کرده است و افزایش مالیات واحدهای صنفی نباید گزینه انتخابی دولت برای افزایش درآمدهای خود باشد.

شکوری درپایان از رییس سازمان امورمالیاتی کشور درخواست کرد با بازرسی های ویژه، افراد بدون پرونده مالیاتی را شناسایی کند تا کسری درآمد دولت از این محل جبران شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *