زنجیره فولاد؛ قربانی تصمیمات یک شبه

با توجه به توصیه‌های اخیر دولت درباره جلوگیری از مصوبه‌ها و تصمیم‌گیری‌های ناگهانی؛ یک کارشناس فولاد گفت:تصمیم‌گیری‌ها و بخشنامه‌های متعدد گاه نه تنها به پیشبرد فعالیت فولادی‌ها کمک نمی‌کند بلکه معضلاتی را برای تولیدکننده و توزیع‌کننده واقعی ایجاد می‌کند.

علیرضا نجفی در گفتگو با خبرنگار فولادبان گفت :بخشنامه‌های متعددی که از سوی وزارت صمت و بورس اعمال می‌شود، گاه نه تنها به پیش‌برد فعالیت فولادی‌ها کمک نمی‌کند؛ بلکه معضلاتی را برای تولیدکننده و توزیع کننده واقعی ایجاد می‌کند.

وی همچنین افزود: به طور مثال، آخرین مصوبه‌ای که در سازمان بورس به تصویب رسیده، به این صورت است که فقط تولیدکننده‌های میلگرد و مقاطع فولادی می‌توانند شمش را خریداری کنند که این درخواست را محدود و مدیریت می‌کند. حال این نوردکارانی که شمش را می‌خرند تنها می‌توانند به میزان فروش هفته گذشته محصول خود، به‌علاوه ده درصد از آن خرید انجام دهند که این به معنی کنترل عرضه و تقاضا است.

این کارشناس فولاد اضافه کرد: گاهی این مصوبه‌ها و تصمیم‌گیری‌های بر روی تنظیم بازار و قیمت‌گذاری‌ها اعمال می‌شود که سرکوب قیمت‌ها را در پی دارد. در دوسال گذشته مصوبه‌ها چه در وزارت صمت و چه در بورس کمک چندانی به تولید فولاد نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *