ریشه مشکلات صنایع از زبان وزیر صمت/ محدودیت برق به تولید آسیب زد؟

کاری که امسال با مشارکت وزارت نیرو به عنوان متولی این موضوع انجام شد، این بود که قطعی‌های برق با کمترین زیان و فشار بر صنعت انجام شود. به عنوان مثال، بنا بر این است که برق شهرک‌های صنعتی هفته‌ای یک روز قطع شود و این یک روز ممکن است شنبه باشد و تولید را در روز جمعه انجام داد.

برق واحدهای صنعتی با محدودیت‌ مواجه شد و طبق اعلام وزارت نیرو هفته یک روز صنایع با قطعی برق روبه‌رو می‌شوند. به این صورت که دو واحد فولادی در یک روز قطعی برق ندارند تا مشکل تولید و تامین کالا در کشور به وجود نیاید. حالا رضا فاطمی امین در مراسم روز ملی صنعت و معدن که اکنون در حال برگزاری است اعلام کرده وضعیت تولید با وجود سهمیه بندی برق بی مشکل پیش می رود.

وزیر صمت از حداقل فشار بر صنایع فولادی در حوزه برق خبر داد و گفت: سال‌های گذشته باید سالانه برای تولید سه هزار مگاوات برق در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کردیم که این کار انجام نشد و طبیعتا یک کسری برق را در سال جاری داریم.

به گزارش فولادبان، سید رضا فاطمی امین، در حاشیه نشست روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران افزود: کاری که امسال با مشارکت وزارت نیرو به عنوان متولی این موضوع انجام شد، این بود که قطعی‌های برق با کمترین زیان و فشار بر صنعت انجام شود. به عنوان مثال، بنا بر این است که برق شهرک‌های صنعتی هفته‌ای یک روز قطع شود و این یک روز ممکن است شنبه باشد و تولید را در روز جمعه انجام داد.

وزیر صمت تصریح کرد: در صنعت سیمان، این کار پیگیری و انجام شد بنابراین هماهنگ شد تا شب‌ها برق واحدهای سیمانی قطع نشود و همین مسئله باعث کاهش قیمت این محصول شد.

فاطمی امین گفت: در مجموع، باید گفت در سال جاری کار ویژه‌ای نمی‌توان انجام داد و فقط باید مدیریت داشته باشیم تا این قطعی برق عادلانه و با کمترین آسیب صورت بگیرد اما در وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از ۱۲ هزار مگاوات احداث نیروگاه را آغاز کرده‌ایم و با تمام واحدهای بزرگ مذاکره شده و مجوزها را گرفته‌اند تا خودشان نیروگاه احداث کنند و این مسئله یک اطمینان و پایداری در وضعیت برق صنایع ایجاد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *