رشد قیمت دلار در روز شنبه چه تأثیری بر بازار فولاد داشت؟

رشد قیمت دلار پس از آخرین تحولات مذاکرات برجام چه تأثیری روی بازار فولاد کشور گذاشت؟

به گزارش فولادبان، در انتهای هفته گذشته شاهد به وجود آمدن تحولاتی جدید در مذاکرات برجام بودیم و به دنبال آن رشد افزایش قیمت دلار تا کانال 32 هزار تومانی را دیدیم. دلار در معاملات امروز ارز در بازار آزاد باز هم رشد قیمت داشت و تأثیر خود را در بازارهای کشور گذاشت.

با اینکه وزیر صمت در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرده بود که قیمت فولاد باید از قیمت دلار جدا شود، امروز شاهد این بودیم که مبادی فروش همزمان از رشد نرخ اسکناس دلار سوء استفاده کردند و امروز فراری رو به جلو داشتند و شاهد افزایش قیمت اکثر محصولات فولادی در بازار آزاد بودیم.

این در حالی است که قیمت شمش صادراتی ایران در جدیدترین گزارش متال بولتن 517 تا 525 دلار در هر تن (حدود 13 هزار و 383 تومان در هر کیلو) ثبت شده است که نسبت به هفته گذشته هم کاهش داشته است، اما رشد قیمت مقاطع در معاملات امروز نشان می‌دهد که صحبت‌های وزیر صمت برای بازار فولاد چندان کارساز هم نبوده است.

امروز قیمت میلگرد در اکثرا شرکت‌ها 50 تا 250 تومان افزایش یافت، بعضا شاهد افزایش قیمت تا 700 تومان و ثبات نرخ نیز بودیم. در بازار نبشی و ناودانی تنها سه شرکت اعلام قیمت کردند که در این بین شرکت جویا نورد فولاد تهران 700 تا 800 تومان افزایش قیمت دارد اما مابقی شرکت‌ها تغییر قیمت نداشتند.

نرخ تیرآهن کیلویی در دو شرکت 50 تا 200 تومان صعود کرد و در شرکت ذوب آهن شاهد افزایش قیمت 45 تا 120 هزار تومانی شاخه‌های پرفروش بودیم. پروفیلی‌ها هم همگام با فروشندگان مقاطع قیمت محصولاتشان را 100 تا 300 تومان افزایش دادند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *