سبزپوشی بازار با رشد خرید سهم‌های کوچک

بازار سرمایه به لطف خرید بیشتر در سهم‌های گروه خودرویی، سبزپوش شد.

به گزارش فولادبان، روی آوردن به سهم‌های کوچک بازار سرمایه باعث شده است که این روزها بازار سرمایه کمی بتواند با بنیه ضعیف روی پای خود بایستد و وضعیتی بدتر از این پیدا نکند. شاخص کل بورس امروز با رشد اندک خود، بازار را بر خلاف روز گذشته سبزپوش نگه داشت، اما بورس با حجم معاملاتی پایین، وضعیتی متعادل را پشت سر گذاشت یعنی سیگنال‌های مثبتی مانند افزایش درآمد شرکت‌ها و سیگنال‌های منفی مانند اعلا وصول استیضاح وزیر صمت بر بازار ثرگذار بوده‌اند.

شاخص کل بورس در زمان بسته شدن معاملات امروز، یک‌هزار و 287 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 547 هزار و 251 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هم با بیشتر شدن تقاضا در سهام شرکت‌های خودرویی یک‌هزار و 223 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 426 هزار و 584 واحدی ایستاد. شاخص فلزات اساسی بر خلاف نماگر اصلی بورس، یک‌هزار و 271 واحد افت کرد و رقم یک میلیون و 143 هزار و 323 واحدی را نشان داد.

طی معاملات روز جاری، نمادهای «آسیاتک»، «سآبیک»، «شستا»، «خگستر»، «خودرو»، «های وب» و «خساپا» بیشترین تراکنش را در بین نمادها داشتند. در این میان، نمادهای «حکشتی»، «خودرو»، «خساپا» و «مبین» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «شپدیس»، «فملی» و «اخابر» نیز بیشترین تأثیر منفی را در شاخص گذاشتند.

اکثر نمادهای فولادی در معاملات امروز بازار سرمایه قرمزپوش بودند، اما نمادهای «کویر» و «فسازان» رشد قیمت را تجربه کردند. نمادهای «فنورد»، «فپنتا» و «فجر» بیشترین میزان افت قیمت را در معاملات امروز کسب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *