جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مزیت‌های طرح فولادی مجلس به روایت صباغ/ واگذاری اختیارات شورای اقتصاد درباره وضع عوارض به کمیته ویژه

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو گفت:طرح فولادی مجلس، طرحی است که وظایف شورای اقتصاد در وضع عوارض فولاد را به کمیته ای متشکل از بخش خصوصی و چند نهاد دولتی مرتبط با فولاد واگذار می کند .

امیر صباغ در گفتگو با فولادبان با اشاره به طرح مجلس برای توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، اظهارداشت: خواسته زنجیره فولاد، تامین مواد اولیه تولید است که در این طرح به خوبی دیده شده است، ضمن اینکه طرح فولادی مجلس، طرحی است که وظایف شورای اقتصاد در وضع عوارض فولاد را به کمیته ای متشکل از بخش خصوصی و چند نهاد دولتی مرتبط با فولاد واگذار می کند.

وی، طرح مجلس برای توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد را طرح بسیار خوبی دانست و گفت: در صورت نهایی شدن این طرح در مجلس، دولت می تواند در مواقع بحرانی و یا زمانی که کشور دچار مشکل است، بر روی مدیریت بازار و تامین مواد اولیه و اقلام مورد نیاز کشور واکنش سریع‌تر داشته باشد.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با بیان اینکه طرح مجلس شرایط بهتری برای زنجیره فولاد در آینده رقم خواهد زد، خاطرنشان کرد: زمانی که این طرح به قانون تبدیل شود، می تواند این خواسته را به خوبی تامین کند. به عنوان مثال، زمانی که بازار آهن اسفنجی مازاد عرضه دارد، مسیر برای صادرات آن همراه است. در عین حال، در مواقع کسری عرضه ناشی از قطع گاز، انتظار ذینفعان اولویت به تامین داخلی و کاهش صادرات است.

به گفته صباغ، مقررات و قوانین موجود این اجازه را به دولت نمی دهد که بتواند در مقابل شرایط ، تصمیم لازم را انجام دهد اما با تصویب طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد و قانونی شدن این طرح، کار شفاف تر پیگیری خواهد شد و می تواند منافع زنجیره فولاد ، آلومینیوم ، مس ، روی ، پتروشیمی و صنایع بالادست و پایین دست را تامین کند.

وی درباره مزیت طرح مجلس برای توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: بخش خصوصی و نماینده اتاق بازرگانی در تمام تصمیمات این طرح حضور دارند و می توانند در تصمیم سازی ها نقش موثرتری ایفا کنند، ضمن اینکه پیشنهادات بخش خصوصی و وزارت صمت در تدوین  این طرح ارائه و بررسی شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors