جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 24 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

اطلاعات مالیاتی تکمیل است/ یا تبصره ماده 100 را بپذیرید یا مدارک را تسلیم سازمان مالیاتی کنید

مالیاتی که اکنون اعلام شده برای اصناف کمی غیرمنتظره بوده است. به این دلیل که در سال‌های گذشته با توجه به اختیاراتی که داشتیم و اطلاعاتی که نداشتیم، مالیات مقطوع، درصدی نسبت به سال گذشته افزایش می‌یافت و به مؤدی اعلام می‌شد اما اکنون به واسطه اطلاعاتی که در اختیار داریم با رعایت تعیین میزان مالیات و حدودی که برای آن تعیین کردیم، رقم تعیین شده است.

اطلاعات مالیاتی تکمیل است/ یا تبصره ماده 100 را بپذیرید یا مدارک را تسلیم سازمان مالیاتی کنید عینک فولادی فولاد

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه سیاست جدید سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای عدالت مالیاتی است تصریح کرد: برخی مشاغل مانند پزشکان از پرداخت مالیات امتناع می‌کنند که در دسته فرار مالیاتی قرار می‌گیرند و این درست نیست که کارگران و کارمندان به دلیل اینکه فعالیتشان شفاف است قبل از دریافت حقوقشان مالیات بپردازند اما برخی مشاغل که درآمد زیادی دارند از پرداخت آن شانه خالی کنند.

شاهین مستوفی، در گفت و گو با فولادبان افزود: افرادی که از تبصره ماده 100 استفاده می‌کنند نیاز به تسلیم اظهارنامه ندارند اما کسانی که به این موضوع اعتراض دارند باید مدارک و فاکتورهای خرید و فروش خود را به سازمان امور مالیاتی تحویل دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس اجرای بند «م» تبصره۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، گردش حساب دستگاه‌های کارتخوان مودیان مالیاتی را دریافت کرده‌ایم گفت: افرادی که با دستگاه کارتخوان یا از طریق ابزار پرداخت بانکی، پول به حساب‌شان واریز شده اطلاعات آنها در سازمان امور مالیاتی وجود دارد. در قانون آمده، هرگونه دریافتی در حساب تجاری و حساب دارای دستگاه کارتخوان افراد، به عنوان درآمد در نظر گرفته شود اما سازمان امور مالیاتی به دلیل این‌که از اواخر سال ۹۸ کرونا شیوع پیدا کرد، از استفاده از اطلاعات حساب‌ها برای در نظر گرفتن مالیات مقطوع سال ۱۴۰۰ صرف‌نظر کرد و تنها اطلاعات مربوط به کارتخوان بانکی را مدنظر قرار داد.

به گفته این مقام مالیاتی، نسبت سود فعالیتی را هم که سازمان مالیاتی برای این دسته از مودیان در نظر می‌گرفت، به صورت چشمگیر کاهش داده است و پایین‌تر از نرخ اعلام شده در سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است تا فعالان صنفی بتوانند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

مستوفی به اعتراض اصناف اشاره کرد و افزود: مالیاتی که اکنون اعلام شده برای اصناف کمی غیرمنتظره بوده است. به این دلیل که در سال‌های گذشته با توجه به اختیاراتی که داشتیم و اطلاعاتی که نداشتیم، مالیات مقطوع، درصدی نسبت به سال گذشته افزایش می‌یافت و به مؤدی اعلام می‌شد اما اکنون به واسطه اطلاعاتی که در اختیار داریم با رعایت تعیین میزان مالیات و حدودی که برای آن تعیین کردیم، رقم تعیین شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors