جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 22 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تقسیم ناعادلانه سهیمه برق در بین واحدهای تولید فولاد

محدودیت های برق و اعمال عوارض صادراتی دو عامل اساسی در ممنوعیت صادرات شمش از ابتدای امسال به دیگر کشورها بود و البته صادرات میلگرد فولاد خراسان نیز با مشکل عدیده ای مواجه شد.

معاون فروش فولاد خراسان گفت: محدودیت های برق به صورت عادلانه بین تمام فولادسازان تقسیم نشده است، برخی از شرکت های فولادساز تا 80 یا 90 درصد دیماند برقشان را می توانند استفاده کنند و برخی از شرکت ها مثل فولاد خراسان فقط تا 15 درصد دیماندشان را استفاده می کنند که ظلمی آشکار است و موجب کاهش تولید و عقب ماندگی زیاد این واحدها از رقبای خود خواهد شد.

حسین بختیاری درگفتگو با فولادبان در رابطه با قطعی برق واحدهای فولادی کشور گفت:با وضع عوارض صادراتی بر محصولات فولادی از اواخر فروردین و اردیبهشت ، صادرات محصولات فولادی فولاد خراسان بخصوص صادرات شمش و میلگرد  به صفر رسید و صادرات برخی محصولات صرفا جهت رفع تعهداتی بود که پایان سال گذشته این تعهدات ایجاد شده بود و بعد ازعید این تعهدات باید ارسال می شد و بابت همین تعهدات ما مجبوربه پرداخت  8 درصد عوارض صادراتی به دولت بودیم .

وی ادامه داد: محدودیت های برق و اعمال عوارض صادراتی دو عامل اساسی در ممنوعیت صادرات شمش از ابتدای امسال به دیگر کشورها بود و البته صادرات میلگرد فولاد خراسان نیز با مشکل عدیده ای مواجه شد.

بختیاری گفت: فولاد خراسان در زمستان نیز به شکل دیگری مجبور به استفاده سهمیه ای از انرژی بود و محدودیت های گاز فولاد خراسان از تمام فولادسازان کشور بیشتر بود، وزارت صمت آن زمان علت را محدودیت های متعدد و زیاد خط لوله شمالشرق ذکر کرد ولی در حال حاضر چنین شرایطی بر استفاده از شبکه برق وجود ندارد و شبکه برق سراسری هست و همه فولادسازان به این شبکه متصلند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors