جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 14 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آغاز قطعی برق فولاد خراسان/ با قطعی برق واحدهای فولادی تولید شمش متوقف می‌شود

معاون فروش فولاد خراسان از قطعی برق و کاهش تولید محصولات فولادی از نیمه خرداد تا پایان تابستان در این مجتمع فولادی بزرگ در شمال شرق کشور خبرداد.

حسین بختیاری درگفتگو با فولادبان در رابطه با قطعی برق واحدهای فولادی کشور گفت: طبق اعلام وزارت نیرو، محدودیت‌های برق برای فولاد خراسان از 15 خرداد آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت که در طول این مدت تقریبا چهار ماهه، محدودیت برق برای این واحد فولادسازی شدت و ضعف دارد.

وی ادامه داد: نزدیک به دو ماه با قطعی برق صنایع، برق فولاد خراسان تقریبا کاملا قطع می‌شود و فعالیت تولیدی هر دو واحد فولادسازی خراسان کاملا متوقف خواهد شد و شمش تولید نخواهد شد.

معاون فروش فولاد خراسان تصریح کرد: طبق ابلاغ وزارت نیرو در مدت زمان باقی مانده که تقریبا سه تا چهار هفته خواهد بود، فولاد خراسان با 50 درصد ظرفیت تولید فعالیت خواهد کرد هر چند وزارت نیرو استثانائاتی برای تامین برق برخی واحدهای تولیدی از جمله فولاد خوزستان قائل شده است و قرار است این واحد تولیدی تقریبا با 80 درصد ظرفیت کار کند.

بختیاری با اشاره به قطعی برق در تابستان سال گذشته گفت: مجتمع فولاد خراسان در تابستان سال گذشته نیز قطعی برق داشت که موجب بیکاری شمار زیاید از کارگران و کاهش تولید شمش شد و قطعا تکرار محدودیت‌های برق و انرژی دست کم تا سه سال آینده، صدمات جبران‌ناپذیر مالی زیادی به فولادسازان کشور وارد خواهد آورد و با توجه به برنامه پنج ساله توسعه کشور نیز به ظرفیت اسمی تولید در فولادسازی نخواهد رسید.

وی افزود: صدمه و ضرر مالی فولادسازان در ایام تابستان و همزمان با قطعی برق رقمی حدود ۷ میلیارد دلار بود که رقم بزرگی برای تولید کشور محسوب می‌شود.

سخنگوی صنعت برق کشور در گفتگوی اختصاصی خود با فولادبان در هشتم خرداد، درباره اعمال محدودیت‌ها برای صنایع گفت: در حال حاضر، شبکه برق کاملا پایدار است و برای هیچکدام از صنایع به خصوص صنایع فولادی هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors