جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بورس باز هم قرمز استارت زد

شاخص کل بازار سرمایه باز هم در اولین روز معاملاتی هفته افت کرد و وضعیت بازار قرمز شد.

به گزارش فولادبان، با اینکه قیمت اسکناس دلار نسبت به هفته گذشته یک جهش چشمگیر را تجربه کرد و به 31 هزار تومان نزدیک شد، شاخص کل بازار سرمایه با این روند همراه نشد و فشار عرضه‌ها بیشتر از تقاضا بود. بورس بر خلاف رشد قیمت دلار، تحت تأثیر صف‌های فروش سنگین در سهام شاخص‌ساز در صنایع فلزات اساسی و پتروشیمی قرار گرفت و امروز هم در سایه مقاومت 1.6 میلیون واحدی باز هم افت کرد.

شاخص کل تا پایان معاملات روز جاری با 11 هزار و 109 واحد افت، به یک میلیون و 553 هزار و 378 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزش 4 هزار و 252 واحدی در پی افت اکثر سهم‌های کوچک به ویژه سهام خودرویی، در نهایت در ایستگاه 432 هزار و 541 واحدی توقف کرد. شاخص فلزات اساسی با افتی که در اکثر سهم‌های فولادی دید، 9 هزار و 175 واحد ریخت و در ارتفاع یک میلیون و 146 هزار و 12 واحدی قرار گرفت.

نمادهای «آسیاتک»، «سآبیک»، «شستا»، «خودرو»، «شپنا»، «خساپا» و «فاذر» بیشترین تراکنش را در طول معاملات امروز بازار سرمایه تجربه کردند. نمادهای «فولاد»، «خودرو»، «رمپنا»، «فارس»، «کچاد» و «شستا» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند. نماد «شپنا» بیشترین اثر را در رشد شاخص داشت.

امروز، اکثر نمادهای فولادی دچار افت قیمت شدند و در این میان، نمادهای «فخاس»، «فسازان»، «فنورد» و «کویر» بیشترین افت را تجربه کردند. نمادهای معدنی صنعت فولاد یعنی «کچاد» و «کگل» نیز وضعیت بدی داشتند و عرضه سنگینی را پشت سر گذاشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors