جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 01 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

متهم عقب ماندکی در تولید فولاد، کمبود انرژی است

درحال حاضر به علت کمبود برق و گاز و توقف در بحث انرژی ازبخشهایی از ظرفیت تولیدی موجود در کشوربه خوبی استفاده نمی شود اما لازم است برای بهره برداری بهینه از بخش های فراوری و تولید فولاد با تکنولوژی همراه شویم.

مدیرعامل فولاد سنگان گفت: ضروری ترین کار برای هم افزایی صنعت فولاد تامین انرژی و دسترسی آسان به انرژی است و درشرایطی که برق و گاز مصرفی برای صنعت فولاد تامین نمی شود اگر فناوری هم به این صنعت آورده شود چگونه می توان از صنعت بهره برداری بهینه داشت.

علی امرایی در گفتگو با فولادبان مهمترین مشکل صنعت فولاد را در حال حاضر تامین انرژی دانست و افزود: صنعت فولاد کشور  سال گذشته بیش از 80 روز محدودیت برق و گاز داشت که این محدودیت روزی هشت تا 10 میلیارد تومان ضرر و زیان مالی به صنعت فولاد کشور وارد آورد و اسیب زیادی به تولید زد.

وی ادامه داد: طبق نظریه مازلو اولین سطح از نیاز یک جامعه تامین مواد اولیه و انرژی است که این موضوع در صنعت فولاد تامین برق و گاز مصرفی واحدهای تولیدی است که امسال نیز بنظر می رسد در تامین آن برای واحدهای صنعتی مشکل خواهیم داشت.

این فعال صنعتی با اشاره به اظهارت برخی کارشناسان مبنی بر نیاز صنعت به واردات فناوری تصریح کرد: مهمترین اولویت ما در صنعت فولاد تولید محصولات فولادی با بالاترین ظرفیت است وقتی تکنولوژی داشته باشیم اما نتوانیم از ان به دلیل نبود برق و سهمیه بندی گاز استفاده کنیم قطعا نخواهیم تولیدات تولیدات با کیفیتی هم داشته باشیم.

وی افزود: ماشین الات به روز شاید تسریع دهنده برای رسیدن به هدف های تولیدی باشد وبنوعی تکمیل کننده ، تسریع دهنده ، کیفیت دهنده و ارزش افرین باشد وتولیدات آلیاژی فولادی با وزن و کیفیت بهتر تولید شود ولی نبود گاز و برق ، این فرایند را مختل و حتی متوقف می کند.

مدیرعامل فولاد سنگان ادامه داد: ضروری ترین  موضوع برای هم افزایی  صنعت فولاد در حال حاضر تامین انرژی و دسترسی آسان به برق و گاز است از همین رو شرکت های بزرگ فولادسازی کشور مثل فولاد مبارکه، احداث نیروگاه را در دستور کار خود قرار داده‌اند و از انجا که احداث نیروگاه برق مستلزم وجود گاز است، گویا فولاد مبارکه قصد دارد با ورود به صنعت گاز و شیرین سازی گاز استخراجی، از صنعت برق نیروگاهی خود پشتیبانی کند.

امرایی تصریح کرد: درصد بسیارکمی از مشکلات حاضر در صنعت فولاد مرتبط به فناوری است وبخش اعظم مشکلات به تامین انرژی واحدهای تولیدی است ضمن اینکه تکنولوژی صنعت فولاد کشور خیلی عقب مانده نیست و برخی از واحدهای تولیدی در پایین دست صنعت فولاد در تکنولوژی ممکن است به روز نباشند ولی ابتدای زنجیره صنعت مثل  کنسانتره و گندله با تکنولوژی روز دنیا و اروپا از جمله اتوتک المان و دانیلی که از شرکت های برتر اروپایی هستند همطراز هستند.

وی گفت: درحال حاضر به علت کمبود برق و گاز و توقف در بحث انرژی ازبخشهایی از ظرفیت تولیدی موجود در کشوربه خوبی استفاده نمی شود اما لازم است برای بهره برداری بهینه از بخش های فراوری و تولید فولاد با تکنولوژی همراه شویم.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors