جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس Fortescue: اخبار بد چین ممکن است برای سنگ‌آهن خوب باشد

اگر چین بتواند موج امیکرون خود را مهار کند، تصور افزایش هزینه‌های زیرساختی در نیمه دوم سال 2022 دشوار نیست. این ممکن است به حفظ قیمت‌های سنگ‌آهن در حال حاضر کمک کند، زیرا چین به وعده‌های خود عمل می‌کند و حتی افزایش هزینه‌های سرمایه‌گذاری تقویت می‌شود.

رئیس Fortescue: اخبار بد چین ممکن است برای سنگ‌آهن خوب باشد اخبار قیمت آهن قراضه فولاد

تأثیر قرنطینه‌های چین بر اقتصاد جهانی تاریک به نظر می‌رسد اما الیزابت گینز، رئیس Fortescue معتقد است که رونق بازار سنگ‌آهن همچنان ادامه دارد.

تنها چند روزی می‌گذرد که بازارهای مالی جهانی با این چشم‌انداز مواجه شده‌اند که موج امیکرون در چین می‌تواند باعث قرنطینه‌های   بیشتر شود، اما الیزابت گینز، مدیر اجرایی گروه Fortescue Metals به‌طور قابل‌توجهی آرام به نظر می‌رسد و نسبت به تقاضای سنگ‌آهن خوش‌بین است.

هدف دولت چین برای رشد 5.5 درصدی تولید ناخالص داخلی در سال 2022 کاملاً دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد، به طوری که بارکلیز در میان مجموعه‌ای از بانک‌ها پیش‌بینی رشد خود را در این هفته به 4.3 درصد کاهش داد.

گزارش‌های مربوط به کمبود مواد غذایی و ناآرامی‌های اجتماعی و همچنین قول‌های رسمی برای حمایت از مصرف‌کنندگان و بخش تجاری، بیشتر شده است و با ورود شانگهای به ماه دوم قرنطینه و اجرای برنامه‌های آزمایش انبوه در پکن و سایر شهرهای بزرگ، چشم‌انداز بازار، تاریک به نظر می‌رسد.

با وجود قرنطینه‌ها، تولید کارخانه فولاد در سه‌ماهه مارس افزایش یافت. این به ثابت ماندن قیمت سنگ‌آهن در حدود 140 دلار در هر تن در هفته گذشته کمک کرد. در حالی که این میزان از حدود 150 دلار در هر تن در ابتدای ماه کاهش یافته است، اما از 100 دلار در هر تن که اکثر تحلیلگران برای سه‌ماهه مارس انتظار داشتند فاصله زیادی دارد.

گینز در این باره می‌گوید: «هر طور که نگاه کنیم، خصوصاً از دید کارخانجات فولاد، نشان می‌دهد که دولت چین به هدف رشد تولید ناخالص داخلی متعهد است. علی‌رغم محدودیت‌ها، ما شاهد هستیم که کارخانه‌ها تولید و استفاده از فولاد را در اواخر مارس و آوریل حفظ کرده‌اند و در دسترس بودن قراضه بسیار محدودی وجود دارد، بنابراین منجر به تقاضای قوی سنگ‌آهن می‌شود.

ذخایر سنگ‌آهن نگهداری شده در بنادر چین از اوج 160 میلیون تنی در ماه فوریه به حدود 147 میلیون تن کاهش یافته است که محموله‌های فورتسکیو حدود 8 درصد از آن را تشکیل می‌دهد.

گینز می‌گوید این نشان می‌دهد که کارخانه‌های فولاد در حال خروج از تلاش‌های دولت چین برای تحریک اقتصاد هستند. کارخانجات فولاد در انتظار افزایش تقاضای فولاد و افزایش بهره‌وری از سنگ‌آهن استفاده می‌کنند.

گینز می‌گوید که دولت اصلاحات متعددی را به تعویق انداخته است (به‌ویژه در مورد مالیات بر دارایی)، خطرات پیش‌فرض برای توسعه‌دهندگان مسکن را کاهش داده است و اکنون در تلاش است تا دوباره خرید خانه را تشویق کند.

لازم به ذکر است که این اقدامات قبل از هراس کرونا این هفته مهم بودند. اگر چین بخواهد به هدف رشد تولید ناخالص داخلی 5.5 درصدی خود نزدیک شود، باید حتی سخت‌تر به دنبال محرک‌ها باشد.

رئیس‌جمهور چین به شدت از این موضوع آگاه است. چهارشنبه‌شب، رئیس‌جمهور چین در نشستی با مقامات اقتصادی گفت که «تمام تلاش‌ها» باید برای تقویت ساخت‌وساز انجام شود و زیرساخت‌های کشور را «ناسازگار» با جاه‌طلبی اقتصادی آن اعلام کرد.

بنابراین اگر چین بتواند موج امیکرون خود را مهار کند، تصور افزایش هزینه‌های زیرساختی در نیمه دوم سال 2022 دشوار نیست. این ممکن است به حفظ قیمت‌های سنگ‌آهن در حال حاضر کمک کند، زیرا چین به وعده‌های خود عمل می‌کند و حتی افزایش هزینه‌های سرمایه‌گذاری تقویت می‌شود.

اما خطر اینکه چین نتواند موج کرونا را شکست دهد، همچنان بسیار زیاد است. با توجه به اثربخشی محدود واکسن‌های محلی، چین نمی‌تواند مانند اکثر کشورهای غربی با این ویروس زندگی کند، بنابراین چشم‌انداز گسترش قرنطینه همچنان بر اقتصاد جهانی و بازارهای مالی آویزان خواهد شد.

تأثیر کامل قرنطینه‌های چین بر رشد جهانی و تقاضای گسترده‌تر کالا نیز نامشخص است. Fortescue به خوبی می‌داند که قرنطینه‌ها در حال حاضر باعث اختلال در زنجیره تأمین می‌شوند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors