جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 14 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تنش روسیه و اوکراین قیمت گازوییل را از 160 دلار به 800 دلار در هر تن رساند / پیش بینی شتاب بیشتر قیمت‌ها در کشورهای عربی پس از ماه مبارک رمضان

با بالا گرفتن بحران روسیه و اوکراین هر دو کشور نمی‌توانند همانند قبل پاسخگوی نیاز کشورها برای تامین محصولات فولادی باشند لذا افزایش تقاضا سبب افزایش زیاد قیمت‌ها در یک ماه اخیر شد به طوریکه قیمت گازوئیل به 800 دلار در هر تن رسید در حالیکه پیش از بحران اوکراین یک پنجم این قیمت بود.

عضوهیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن و فولاد گفت: بحران روسیه و اوکراین سبب تحریم شرکت‌های بسیار زیادی از هر دو طرف و افزایش قیمت کامودیتی‌ها، نفت و پتروشیمی شده است.
محمد صادق چیت‌ساز در گفتگو با فولادبان با اشاره به افزایش قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی افزود: با بالا گرفتن بحران روسیه و اوکراین هر دو کشور نمی‌توانند همانند قبل پاسخگوی نیاز کشورها برای تامین محصولات فولادی باشند لذا افزایش تقاضا سبب افزایش زیاد قیمت‌ها در یک ماه اخیر شد به طوریکه قیمت گازوئیل به 800 دلار در هر تن رسید در حالیکه پیش از بحران اوکراین یک پنجم این قیمت بود.
این فعال اقتصادی ادامه داد: ایران هم از ابتدای جنگ اوکراین صادرات محصولات فولادی خود را افزایش داده است و طبیعتا با افزایش صادرات قیمت محصولات نیز صعودی خواهد شد.
چیت‌ساز با پیش بینی ادامه بحران اوکراین گفت: کارشناسان سیاسی و نظامی جنگ اوکراین و روسیه را ادامه دار و فرسایشی می‌دانند و طبق توافقات انجام شده آخرین نشست مذاکرات روسیه و اوکراین اول ماه مه (11 اردیبهشت) برگزار خواهد شد و نظر کارشناسان این است که به احتمال زیاد توافق انجام نخواهد شد و جنگ ادامه خواهد یافت.
وی افزود: فعالان اقتصادی معتقدند با افزایش صادرات محصولات فولادی ایران و تامین مواد اولیه بازارهای منطقه و اروپا، درآمد ایران در سال 1401 ده برابر سال 1400 خواهد شد، که البته احتساب درآمد نهایی کشور از تفاضل حجم درآمدهای مالیاتی به دست خواهد آمد کما اینکه طبق آمارهای رسمی میزان درآمدهای مالیاتی دولت در سال 1400 حدود 460 هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال 1399، 60 درصد بیشتر بوده است.
عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن وفولاد ادامه داد: در دیدار تجار ایرانی با اعضای اتاق های بازرگانی کشورهای قطر، عمان و امارات، آنها نیز عنوان کردند بودند که قیمت کامودیتی‌ها افزایشی خواهد شد و جنگ روسیه و اوکراین موجب افزایش شدید قیمت نفت از 70 دلار به 140 دلار شده است.
چیت‌ساز تصریح کرد:پیش بینی می شود قیمت محصولات فولادی و کامودیتی ها پس از ماه مبارک افزایشی تر باشد چون هنوز بازار کشورهای حوزه خلیج فارس هنوز به روز نشده‌اند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors