جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تحریم های داخلی برای تامین نیاز صنایع مشکل ساز شد

دییر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندکان ماشین آلات سنگین محدودیت ها و قوانین نامتوازن به همراه نگاه های سطحی وضعیت تامین ماشین آلات را دشوار کرده است.

عبدالرضا صالحی در گفتگو با فولادبان ضمن بیان اینکه محدودیت های تحریمی را با دور زدن از مبادی دیگر می توان حل مکرد اما محدودیت های داخلی بسیار بیشتر از آن است گقت: همین مسائل شرایط را برای ورود ماشین آلات مورد نیاز صنایع مختلف از جمله بخش معدن دشوار کرده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین ادامه داد: در وضعیت کنونی که با کمبود ارز مواجه هستیم که تخصیص آن به واردات ماشین آلات هنر خاصی از سوی مسئولین امر را می طلبد که بعید است که صورت بگیرد و این یکی از محدودیت های ماست .

وی در تشریح بیشتر محدودیت های داخلی برای واردات ماشین آلات تاکید کرد: یکی از شروطی که مبنای آن نیز مشخص نیست، محدود شدن مجوز واردات ماشین آلات سنگین به تعداد ثبت سفارش ها در یک سال قبل است که نشان از عدم درک ضابطین این مقررات از شرایط دارد.

صالحی تصریح کرد: ماشین آلات سنگین مورد استفاده صنایع از جمله معادن مانند خوراکی ها و اقلام با حجم بالای مصرف نیست و همواره تعداد مشخصی از نوع خاصی از یک ماشین سنگین صنعتی سفارش در داخل وجود دارد و اینکه اجازه ثبت سفارش به تعداد سفارش گذشته باشد، اصلا منطقی و حتی عملی نیست.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین با بیان اینکه بومی سازی ظاهری از دیگر مشکلات تامین صنایع داخلی است، افزود: براساس این قانون که آنچه تولید داخلی آن وجود دارد، اجازه واردات مشابه خارجی نیست، بسیاری از سفارشات را شرکت هپکو مدعی تولید آن شده اما هیچ کدام از آنها را تحویل نداده ولی همچنان منع واردات محصولاتی که هپکو اعلام می کند توانایی تولید آن را دارد، تامین نیزا صنایع را با مشکل رو به رو کرده است.

صالحی در پایان گفت: با توجه به نیاز شدید صنایع معدنی به واردات برخی از انواع خاص ماشین آلات سنگین، هرگونه تعلل در اجازه واردات مشکل ساز خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors