جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

در تامین فروالیاژها برای واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی مشکلی وجود ندارد

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فروآلیاژ ایران گفت: دربازارداخلی محصولات فولادی، مشکل خاصی برای تامین مواد اولیه بویژه در حوزه فرو آلیاژ نداشته ایم و توانسته ایم تمام محصولات مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین کنیم مگر برخی از صنایع که مواد اولیه انها اغلب از اروپا وارد می شد که با بحران اوکراین شاید تعداد معدودی از صنایع دچار مشکل شوند.

اکبر استادحسن در گفت‌وگو با فولادبان با اشاره به بحران اوکراین و تاثیر آن بر محصولات فروآلیاژ افزود: بحران اوکراین بطور کلی بر بازارجهانی فولاد اثر گذاشته و از آنجا که بازار اروپا یکی از مشتریان ایران بوده است قطعا این بحران بطور غیر مستقیم بر بازار ایران هم اثر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: احتمال کاهش تقاضای محصولات فولادی در اروپا ممکن است با ادامه بحران اوکراین افزایش یابد و کاهش تقاضای محصولات فولادی بر بازار فروآلیاژها هم ناخواسته اثر خواهد گذاشت.

این فعال صنعتی درپاسخ به سوال فولادبان مبنی بر وضعیت واردات فروالیاژها با توجه به بحران اوکراین تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران واردکننده محصولاتی چون فرومنگنز و فروسلیس منگنز است که بیشترین مصرف را در صنایع فولادی ایران دارد طبیعتا بحران اوکراین تاثیر زیادی بر واردات این محصولات نخواهد گذاشت اما بهر حال بیشتر این محصولات وارداتی است و از مبادی دیگر به کشور وارد می شوند.

استاد حسن گفت:بخش اعظم محصولات فروآلیاژی در ایران تولید می شود با این حال مبدا صادرات فروسیلیکو منگنز از کشور هند و فرومنگنز از افریقاست که بیشترین محصولات فروآلیاژی مورد نیاز واحدهای تولیدکننده فولادی از این دو کشور وارد می شود.

وی افزود: بحث اصلی واردات محصولات فروآلیاژی موضوع مصرف آن است که با توجه به شرایط امسال و قطعی گسترده برق و سهمیه بندی گاز بر تولید محصولات فولادی کشور اثر بسیار زیادی گذاشت و تولید به میزان زیادی کاهش یافت در نتیجه مصرف فروآلیاژها هم “در این بازار با تولید پایین ” کاهش یافت.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فروآلیاژ ایران ادامه داد: با اتصال واحدهای صنعتی به شبکه گازو برق کشور و اشتغال مجدد واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی، واحدهای صنعتی مشکلی دررابطه با تامین مواد اولیه در حوزه فروآلیاژ خودنخواهند داشت وباید اذعان داشت بحران و جنگ بر روی تولید و تامین این محصولات سایه نینداخته است.

استادحسن تصریح کرد: در بازار داخلی مورد خاصی برای تامین مواد اولیه بویژه در حوزه فرو آلیاژ نداشته ایم و توانسته ایم تمام محصولات مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین کنیم مگر برخی از صنایع که مواد اولیه انها اغلب از اروپا وارد می شد که با جنگ و بحران اوکراین شاید این تعداد معدود صنایع دچار مشکل شوند اما در مجموع ما برای تامین فروالیاژها مشکلی نداریم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors