جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 26 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تقاضای شهرداری در بورس کالا بر قیمت محصولات فولادی اثر می‌گذارد

در 11ماهه اول سال 1400 فقط 38 درصد از شمش و70 درصد میلگرد واحدهای تولیدی در بورس کالا عرضه و مابقی محصولات در خارج از بورس کالا معامله شد و این میزان عرضه محصولات فولادی در بورس کالا قطعا پاسخگوی نیاز بازار با افزایش تقاضا نخواهد بود. 

دبیرانجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: مدیریت بستر بازار اقدامی موثر برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات فولادی ناشی از رشد تقاضاست و دولت با تقسیم عادلانه سود در کل زنجیره و افزایش عرضه شمش در بورس کالا می‌تواند مانع از روند افزایشی قیمت‌ها شود.

اباذر براری در گفتگو با فولادبان با انتقاد از مکانیزم بورس کالا در قیمت گذاری محصولات فولادی افزود: اگر قرار باشد محصولات فولادی همه فعالان زنجیره به بورس کالا عرضه شوند باید مکانیزم بورس کالا به درستی مدیریت و اصلاح شود.

وی ادامه داد: اگر سیاست بورس کالا مبتنی بر افزایش تقاضا با وارد کردن مشتری در انتهای زنجیره فولاد باشد، در منظر اول خوب به‌ نظر می‌رسد ولی قیمت محصولات فولادی نیز به تبعیت از این افزایش تقاضا رشد خواهد داشت کما اینکه تقاضای شهرداری برای خرید محصولات از بورس کالا می‌تواند موجب افزایش قیمت محصولات فولادی شود.

دبیر انجمن نوردکاران فولادی ایران تصریح کرد: در 11ماهه اول سال 1400 فقط 38 درصد از شمش و70 درصد میلگرد واحدهای تولیدی در بورس کالا عرضه و مابقی محصولات در خارج از بورس کالا معامله شد و این میزان عرضه محصولات فولادی در بورس کالا قطعا پاسخگوی نیاز بازار با افزایش تقاضا نخواهد بود.

براری گفت: سال آینده با توجه به افزایش ساخت و سازهای عمومی و اجرای طرح مسکن ملی سال پر مصرفی برای محصولات و مقاطع فولادی ارزیابی می شود و تامین تقاضای بازار مستلزم عرضه بیشتر شمش و به تبع آن عرضه بیشتر مقاطع فولادی است.

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا به ویژه خرید محصولات فولادی شهرداری از بورس کالا، اگرعرضه شمش افزایش نیابد افزایش قیمت قطعی است و قیمت ها صعودی خواهد شد.

دبیر انجمن نوردکاران فولادی ایران ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات فولادی ناشی از افزایش تقاضا باید بستر بازار مدیریت شود و دولت با تقسیم عادلانه سود در کل زنجیره و افزایش عرضه شمش در بورس کالا مانع از روند افزایشی قیمت‌ها شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors