جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حرکت کجدار و مریز شاخص کل/ بازار راکد است

بورس باز هم با کاهش حجم معاملات وارد یک وضعیت رکودی شد؛ تا جایی که دو شاخص اصلی این بازار خلاف جهت حرکت کردند.

به گزارش فولادبان، بازار سرمایه امروز مجدد در یک وضعیت رکودی عجیب با حجم معاملات بسیار پایین به سر برد، اما حرکت کجدار و مریز شاخص کل در نهایت در جهت مثبت محور اعداد بود و در نهایت، بازار به ضرب و زور نمادهای بازگشایی شده زیر نظر نماد معدنی «کگل» و صنایع وابسته به آن سبز بسته شد. علت عمده رشد شاخص کل در معاملات امروز بازگشایی نماد «کگل» بود، اما کاهش حجم معاملات همچنان در سایه توقف مذاکرات است.

به هر حال، شاخص کل تا پایان معاملات روز جاری با رشد 2 هزار و 379 واحدی، به یک میلیون و 335 هزار و 313 واحد رسید، اما شاخص کل هم‌وزن به طور کلی در خلاف جهت نماگر اصلی بورس حرکت کرد و با کاهش 368 واحدی، رقم 338 هزار و 728 واحدی را نشان داد. شاخص فلزات اساسی هم در طول معاملات وضعیتی شبیه به شاخص کل را تجربه کرد و در نهایت، با رشد 434 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 56 هزار و 835 واحدی ایستاد.

امروز، نمادهای «شستا»، «شتران»، «خودرو»، «خساپا»، «شپنا»، «شبندر» و «فولاد» بیشترین تراکنش را در طول معاملات به خود اختصاص داده بودند و نمادهای «کگل»، «کچاد»، «شتران»، «فولاد»، «شبندر» و «شپنا» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند، اما «شستا» تأثیری منفی روی شاخص گذاشت.

در بین نمادهای فولادی، وضعیت نسبتا در حد وسط بود؛ چراکه برخی نمادها سبزپوش بودند و تعدا اندکی هم وضعیت قرمز را تجربه کردند، اما «فسازان»، «فولاژ» و «کویر» وضعیت به نسبت بهتری داشتند و رشد خوبی کردند. در نمادهای معدنی هم «کچاد» و «کگل» یکی از بهترین وضعیت‌های خود را در طول معاملات سپری کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors