جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 14 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توقف صادرات فولاد اوکراین و روسیه باعث ایجاد اختلال در تجارت جهانی شد

حجم قابل توجهی از بیلت و اسلب [که قبلاً از اوکراین و روسیه حمل می‌شد] اکنون از بازار خارج می‌شود که قیمت‌های جهانی ضایعات، سنگ‌آهن، آهن خام، [محصولات نیمه‌کاره] را به دنبال خواهد داشت.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه، صادرکنندگان فولاد از هر دو کشور در بازار جهانی غایب بوده‌اند. منابع بازار در 28 فوریه و 1 مارس به Fastmarkets گفتند که این جنگ شروع به تأثیر بر تجارت جهانی کرده است.

آنها گفتند که خریداران باید برای فولاد و محصولات نیمه آماده‌ای که قبلاً از اوکراین و روسیه تهیه می‌کردند، منابع جایگزین پیدا کنند.

تأمین‌کنندگان اوکراینی عمدتاً به دلیل مسدود شدن بنادر یا به دلیل تعلیق تولید بازار را ترک کرده‌اند.

در همین حال، صادرات از روسیه عمدتاً به دلیل تحریم‌های تجاری بین‌المللی متوقف شد.

یکی از منابع هندی به Fastmarkets گفت: «اگر اوضاع به زودی حل نشود، مناقشه در اوکراین ممکن است تأثیر جدی بر بازار جهانی فولاد داشته باشد».

حجم قابل توجهی از بیلت و اسلب [که قبلاً از اوکراین و روسیه حمل می‌شد] اکنون از بازار خارج می‌شود که قیمت‌های جهانی ضایعات، سنگ‌آهن، آهن خام، [محصولات نیمه‌کاره] را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس آخرین داده‌های موجود از سوی اداره بین‌المللی آمار فولاد (ISSB)، روسیه در ژانویه تا نوامبر 2021، 8.44 میلیون تن اسلب و 3.83 میلیون تن بیلت صادر کرده است.

در همین مدت، اوکراین 2.77 میلیون تن اسلب و 2.13 میلیون تن بیلت صادر کرده است.

مقاصد اصلی اسلب از هر دو کشور اروپا و ترکیه بود. به طور جداگانه، روسیه حجم قابل توجهی به مکزیک و تایوان فروخت. بخشی از اسلب صادرشده توسط فولادسازان روسی و اوکراینی نیازهای داخلی شرکت‌هایی را تأمین می‌کند که دارای نورد مجدد در سایر نقاط اروپا و ایالات متحده هستند.

یکی از کارخانه‌های نورد مجدد فولاد در ایتالیا گفت: «ما همچنان در حال نوردکاری هستیم، اما با استفاده از انبار اسلب و آخرین مواد وارد شده، ولی آینده تاریک است.

به Fastmarkets گفته شد که خریداران اسلب در منطقه خاورمیانه-شمال آفریقا (Mena) تعداد محدودی از ورق از اروپا دریافت کرده‌اند، زیرا نوردسازان اروپایی قادر به تهیه اسلب از روسیه نبوده‌اند.

چندین منبع به Fastmarkets گفتند که واردکنندگان اسلب می‌توانند محصولات نیمه آماده را از برزیل، هند و اندونزی تهیه کنند. همچنین این احتمال وجود داشت که خریداران در اروپا بتوانند اسلب را از بازار اتحادیه اروپا تهیه کنند.

از نظر تجارت بیلت، ترکیه، آفریقا و اروپا خریداران عمده مواد اوکراینی و روسی بوده‌اند. در سال 2021، حجم قابل توجهی نیز به چین فروخته شد. روسیه به طور جداگانه در بازار تایوان فعال است.

در بازار آسیا، کالاهای کمیاب بیلت با منشأ روسیه هنوز از بنادر خاور دور این کشور فروخته می‌شد.

به گفته منابع مطلع، اگرچه خریداران در فیلیپین بعید است که ریسک خرید چنین موادی را بپذیرند، اما خریداران در اندونزی و تایلند و همچنین چین ممکن است به خرید بیلت با منشأ روسیه ادامه دهند.

منابع بازار معتقدند که منبع اصلی جایگزین برای بیلت با منشأ اوکراین و روسیه، و همچنین محصولات فولادی بلند، ترکیه خواهد بود.

Fastmarkets دریافته است که در 25 فوریه، بیلت ترکیه در محدوده 720-730 دلار در هر تن فوب به آفریقا فروخته شد.

از اول مارس، قیمت بیلت ترکیه برای مشتریان خارجی به 760 دلار در هر تن فوب رسیده است.

برای منطقه آسیا، مواد هندی گزینه دیگری برای عرضه بیلت خواهد بود، در حالی که تأمین‌کنندگان ایرانی می‌توانند حضور خود را در صورت موفقیت در مذاکرات هسته‌ای افزایش دهند.

در بازار ورق نورد گرم، منابعی در ترکیه و منطقه خاورمیانه، که خروجی‌های کلیدی برای صادرات محصولات فولادی از اوکراین و روسیه هستند، گفتند که عدم وجود تأمین‌کنندگان اصلی فضایی را برای مواد اضافی از مناطق دیگر ایجاد می‌کند.

در ترکیه، ممکن است عرضه از هند، چین و برزیل افزایش یابد. در منطقه خاورمیانه ممکن است صادرات از ترکیه، هند، چین و ویتنام افزایش یابد.

اما کاهش عرضه کویل نورد گرم ممکن است باعث افزایش قیمت نشود، زیرا جو ضعیفی در بازار جهانی وجود دارد.

در ژانویه تا نوامبر 2021، ISSB اعلام کرد که صادرات کویل نورد گرم از روسیه به 3.51 میلیون تن و از اوکراین به 1.64 میلیون تن رسیده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors