جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 05 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

مالیات بر ارزش افزوده بازار را غیر شفاف می‌کند/ برخی مشتریان با شنیدن پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از خرید منصرف می‌شوند

فعالان صنفی که بیش از30 سال در این حرفه و شغل فعالیت دارند نمی‌دانند که جنسشان را با فاکتور یا بدون فاکتور بفروشند و در این شرایط بلاتکلیف مانده‌اند و اگر به خریدار درباره فاکتور گوشزد شود مشتری می‌گوید ما فقط جنس را می خواهیم و نمی توانیم مالیات 9درصدی را بپردازیم و فاکتور نمی خواهیم.

رئیس اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن فروشان استان گیلان گفت: اعضای اتحادیه آهن و فولاد خواستار اصلاح مالیات بر ارزش افزوده و اخذ مالیات از فروش کالاها به میزان سال های گذشته (6 درصد) از فروش هستند اما نرخ 9 درصد اعمال می‌شود که نرخ بالایی است.

مهرداد طهیری در گفتگو با فولادبان با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اتحادیه صنفی فروشندگان طلا و جواهر افزود: سازمان مالیاتی اخیرا اصلاحات مالیاتی برای فروشندگان این اتحادیه صنفی برای مالیات بر ارزش افزوده انجام داد و اتحادیه صنفی آهن و فولاد از مسئولان اتاق اصناف خواستار اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برای جلوگیری از توقف و تعطیلی واحدهای صنفی توزیع کنندگان و فروشندگان آهن و فولاد شدند.

این مقام صنفی تصریح کرد: سازمان مالیاتی اعلام کرده مالیات 9درصد ارزش افزوده از مشتری و خریدار اخذ می‌شود اما هنگام خرید از واحدهای تولیدی این رقم را پرداخت می‌شود و به نظر می رسد بهترین شیوه پرداخت مالیات بر مبنای مالیات 6 درصد از فروش است که سال های قبل از اغاز کرونا در معاملات محاسبه می‌شد.

طهیری گفت: در معاملات آهن و فولاد اعضای اتحادیه بارها شاهد  این بوده‌اند که اگر بخواهند مالیات بر ارزش افزوده 9درصدی را از مشتریان و خریداران خود دریافت کنند از خرید انصراف داده‌اند.

وی دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را در معاملات رقم بالایی ذکر کرد و افزود: وقتی در فاکتور مشتری رقم مالیاتی 9درصدی مشتری اعمال می‌شود ، مشتری تصور می‌کند این رقم به جیب آهن فروش می‌رسد در حالیکه این ارقام مالیاتی به خزانه دولت باز می‌گردد.

رئیس اتحادیه صنفی توزیع کنندگان، آهن فروشان و آهن کاران استان گیلان درباره فروش جنس و کالا با فاکتورهایی با ارزش افزوده یا بدون ارزش افزوده در واحدهای صنفی گفت: فاکتور فروش واحدهای صنفی منضبط که با شرایط درست فعالیت می‌کنند،  اغلب با مالیات بر ارزش افزوده صادر می‌شود، به این دلیل که ابتدا خود مالیات پرداخته‌اند اما برخی مشتریان از آهن فروشان می‌خواهند جنسشان را بدون فاکتور به آنها بفروشند.

طهیری تصریح کرد: فعالان صنفی که بیش از30 سال در این حرفه و شغل فعالیت دارند نمی‌دانند که جنسشان را با فاکتور یا بدون فاکتور بفروشند و در این شرایط بلاتکلیف مانده‌اند و اگر به خریدار درباره فاکتور گوشزد شود مشتری می‌گوید ما فقط جنس را می خواهیم و نمی توانیم مالیات 9درصدی را بپردازیم و فاکتور نمی خواهیم.

وی افزود: امیدواریم با اصلاحاتی در شیوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده انجام می‌شود سیاه فروشی در بازار پایان یابد و فعالان صنفی چند دهه گذشته این صنف بتوانند به حیات خود ادامه دهند و بازار به ثبات قیمتی و ارامش نسبی برسد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors