ریزش زمستانی شاخص کل همچنان ادامه دارد

شاخص کل با اینکه در ساعات ابتدایی معاملات بورس رشد کرد، اما عرضه سهم‌های زیادی باعث شد تا این شاخص دوباره ریزش داشته باشد.

به گزارش فولادبان، شاخص کل بازار سرمایه با افزایش فشار عرضه‌ای که از روز گذشته حس می‌شد، باز هم امروز سر پایین حرکت کرد و یک روز منفی را برای بورس به جای گذاشت. با طولانی شدن مذاکرات، همچنان نوسان ارز در کانال 26 هزار تومانی ادامه دارد و کارشناسان بورس بر این عقیده‌اند که در حال حاضر، علت اصلی افت شاخص کل، ابهام برجامی است.

به هر حال، شاخص کل با افت 7 هزار و 785 واحدی، به یک میلیون و 274 هزار و 405 واحد رسید تا از خط 1.3 میلیون واحدی فاصله بیشتری بگیرد. شاخص کل هم‌وزن نیز همانند نماگر اصلی بورس رو به سقوط حرکت کرد و با ریزش 657 واحدی، رقم 324 هزار و 431 واحد را نشان داد. شاخص فلزات اساسی هم در پایان، با کاهش یک هزار و 695 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 47 هزار و 215 واحدی ایستاد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «وبملت»، «خودرو»، «وتجارت»، «فملی»، «شتران»، «برکت» و «شبندر» بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند، اما نمادهای «فارس»، «نوری»، «وغدیر»، «شبندر»، «شتران» و «شپنا» بودند که بیشتر باعث پایین آمدن شاخص شدند. نماد «وبملت» اما توانست تأثیر مثبت روی روند حرکت شاخص داشته باشد.

امروز، در بخش فولادی بازار سهام هم تقاضای چندانی به چشم نمی‌خورد و بیشتر سهم‌ها ریزش داشتند و در این میان، نمادهای «کویر»، «فخاس» و «ذوب» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند، اما «فنورد» نسبت به همایان خود وضعیت بهتری داشت. دو نماد معدنی صنعت فولاد یعنی «کچاد» و «کگل» هم وضعیت متفاوتی نسبت به دیروز نداشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *