جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شاخص کل به روند صعودی خود ادامه داد

شاخص کل بازار سرمایه به روند صعودی روز چهارشنبه خود ادامه داد و امروز هم وضعیت بازار را سبز نگه داشت.

به گزارش فولادبان، بازار سرمایه که در هفته گذشته به 1.2 میلیون واحدی نزدیک شده بود، مورد حمایت قرار گرفت و به وضعیت سبز بازگشت. این حمایت‌ها از روز چهارشنبه آغاز شده بود و در حال حاضر هم ادامه دارد؛ البته، نکته قابل تأمل اینجاست که همچنان حجم معاملات چندان افزایش نیافته است. کارشناسان بازار سرمایه این روند یکسان برای همه گروه‌ها را به دلیل اخبار منتشر شده از جلسات هفته گذشته دولت درباره بورس می‌دانند.

شاخص کل بازار با رشد 29 هزار و 608 واحدی امروز خود، در نقطه یک میلیون و 258 هزار و 976 واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن همراه با نماگر اصلی بورس 6 هزار و 382 واحد افزایش یافت و رقم 325 هزار و 138 واحد را نشان داد. در معاملات امروز، سهام گروه فلزات اساسی نیز روند خوبی را پشت سر گذاشتند و با بالا آمدن 30 هزار و 122 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 52 هزار و 876 واحدی قرار گرفت.

نمادهای «خودرو»، «فولاد»، «بکاب»، «خساپا»، «فملی»، «خپارس» و «خگستر» بیشترین تراکنش بازار را پشت سر گذاشتند. نمادهای «فولاد»، «فملی»، «فارس»، «پارس»، «پارسان»، «تاپیکو» و «شپدیس» هم بیشترین تأثیر را روی شاخص کل گذاشتند. در این میان، سه گروه خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

فلزات اساسی به خصوص زیرگروه فولادی آن امروز از نمادهای مورد توجه بازار بودند و نمادهای «فولاد»، «ذوب» و «فنورد» بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند و به نظر می‌رسد مشخص شدن تکلیف نرخ خوراک و سوخت صنایع اثر مثبت روی معاملات این گروه گذاشته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors