جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 07 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

هزینه دور زدن تحریم بر دوش تولید کننده است/ سهمیه بندی گاز محصولات فولاد را گران کرد

مدیرعامل فولاد سنگان گفت: توافق برجام تاثیرات مثبتی بر اقتصاد و مناسبات اقتصادی و معاملات بانکی کشور با دیگر کشورها برجای خواهد گذاشت.

هزینه دور زدن تحریم بر دوش تولید کننده است/ سهمیه بندی گاز محصولات فولاد را گران کرد عینک فولادی

علی امرایی در گفتگو با فولادبان با اشاره به مذاکرات اخیر برجام و تاثیر آن بر اقتصاد کشور افزود: با لغو تحریم ها، قطعا دسترسی به فعالیت‌ها و تعاملات اقتصادی فراهم خواهد شد و بخش‌های صنعتی کشور می‌توانند با صنایع اقتصادی جهانی مراوده و ارتباط داشته باشند.

وی تامین و تجهیز قطعات یدکی و ماشین آلات درشرایط تحریمی کشوررا دشوار خواند و تصریح کرد: شرکت سنگان اگر بخواهد در حال حاضر یک قطعه از ماشین آلات مورد نیاز خود را از برند زیمنس آلمان تهیه کند باید برای دور زدن تحریم‌ها ازطریق واسطه‌ها چندین برابر هزینه پرداخت کند تا قطعه مورد نیاز را بخرد اما با لغو تحریم ها به طورمستقیم سنگان با شرکت های سازنده و اصلی ارتباط دوسویه برقرار می‌کند و همین ارتباط موجب رونق اقتصادی و رفع مشکل تامین قطعه خواهد شد.

مدیرعامل فولاد سنگان در پاسخ به سوال فولادبان درباره احتمال شکست مذاکرات گفت: اگر مذاکرات برجام به توافق نرسد مشکلات اقتصادی کشور پابرجا خواهد ماند ولی درعین حال بازار مدیریت خواهد شد مثل مدیریت کنونی و فعلی بازار، در حال حاضر در شرایط تحریمی هستیم ولی شرایط اقتصادی کشور مدیریت می‌شود.

امرایی با اشاره به مصوبه اخیر واردات قراضه برای تامین مواد اولیه القایی‌ها افزود: در حال حاضر القایی ها علاوه بر پرداخت هزینه گاز مصرفی، هزینه مصرفی برق آنها هم بسیار بالا رفته است و گران شدن برق، سود آنها را کاهش داده است.

وی ادامه داد: با کاهش سهمیه گاز القایی‌ها، تولید آهن اسفنجی اغلب واحدهای تولیدی القایی هم کاهش می‌یابد و به طور معمول سود آنها هم کاهش خواهد یافت. با مصوبه اخیر وزارت صمت برای واردات قراضه شاید این واحدها بتوانند جان دوباره ای بگیرند و فعالیت شان آغاز شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors