جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 05 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار وزارت صمت به فولادی‌ ها برای عرضه در بورس تا دو هفته آینده

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از مهلت ۱۵روزه‌ به تولیدکنندگان مقاطع طویل فولادی جهت ایفای تعهدات کف عرضه در بورس کالا و دریافت مجوز صادرات به آنها خبر داد.

هشدار وزارت صمت به فولادی‌ ها برای عرضه در بورس تا دو هفته آینده عینک فولادی

سیف‌ الله امیری در گفتگو با فولادبان افزود: این مهلت ۱۵ روزه از دیروز شروع شده ودر این مدت چنانچه تولیدکنندگان عرضه‌های خود را مطابق با کف تعیین شده در بورس کالا انجام دهند، اجازه صادرات خواهند یافت، در غیر این صورت اگر عرضه‌ها مطابق با تعهدات تعیین شده، انجام نشود، تا پایان سال از فهرست دارندگان مجوز صادرات حذف خواهند شد.

وی ادامه داد: ارتباط سامانه جامع تجارت با گمرکات هنوز برقرار نشده است و اگر این ارتباط وصل شود در صورت عرضه محصولات فولادی به بورس کالا و داشتن خریدار، محصولات فولادی در بورس کالا معامله می شود و اگر در بورس کالا محصول عرضه شده خریدار و یا متقاضی نداشت به سامانه جامع عرضه و از طریق گمرکات صادر خواهد شد ولی چون هنوز ارتباط بین سامانه جامعه تجارت و گمرکات برقرار نشده است طبق لیست های موجود حدود 23 شرکت کف عرضه را رعایت نکرده اند و کف عرضه اشان صفر است.

این مقام دولتی تصریح کرد: وزارت صمت برخی از تولیدکنندگان مقاطع فولادی را که کف عرضه تولیدات خود در بورس کالا را رعایت نکرده اند ، از فهرست دارندگان مجوز صادرات حذف خواهد کرد.

امیری تصریح کرد: هر چند برخی از موضوع اظهار بی اطلاعی می کردند وخبر داشتند! با این حال وزارت صمت با علم به این موضوع و برای جلوگیری ازضرر و زیان های مالی آنها تصمیم به اخذ تعهدنامه کتبی از آنها گرفته شد.

وی گفت: بر این اساس، با موافقت معاون معدنی وزارت صمت و اخذ تعهد از شرکتهای تولیدکننده، با توجه به فرارسیدن ایام عید و وجود بارها در گمرکات مهلت ۱۵ روزه ای به آنان داده شد تا با رعایت کف عرضه محصولات خود در بورس، بتوانند اجازه صادرات داشته باشند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت افزود: بیشتر تولیدکنندگان شمش ، بطور کامل تعهدات و کف عرضه در بورس کالا را رعایت کرده اند اما تولیدکنندگان بخش مقاطع طویل این اتفاق به کندی انجام شده است لذا تعهد ۱۵ روزه برای ۲۳ شرکت مقاطع طویل تعیین شده است.

امیری هشدارداد: باردیگر اعلام می شود که تولیدکنندگان فولادی با رعایت کف عرضه محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند چون اگر این بار حذف شوند هیچیک از مقامات وزارت صمت به هیچ عنوان اجازه صادرات کالاهایشان را نخواهند داد و حکم بازگشت کالا را خواهند داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors