جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 05 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

شتاب توسعه اقتصادی با بازگشت برجام/ هزینه دور زدن تحریم‌ها برای تولید بالاست

مدیرعامل مجتمع فولاد اردکان گفت: توافق در مذاکرات برجام موجب تسهیل معاملات پولی و بانکی، افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها و توسعه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی خواهد شد و قطعا با امضای آن در شرایط مطلوب برای صنعت فولاد بسیار خوب ، مثبت و راهگشا خواهد بود.

شتاب توسعه اقتصادی با بازگشت برجام/ هزینه دور زدن تحریم‌ها برای تولید بالاست عینک فولادی

نوید قربان ابراهیمی در گفتگو با فولادبان با اشاره به نتیجه مذاکرات برجام افزود: توافق برجام می‌تواند سامانه پولی و بانکی کشور را با بازار جهانی تسهیل کند و اگر این توافق به درستی مدیریت شود به افزایش تولید محصولات فولادی مانند ورق، اسلب، بیلت وآهن اسفنجی منجرخواهد شد.

وی ادامه داد: نتیجه افزایش تولید، عرضه و صادرات بیشتر، ارزآوری و سود بیشتر برای کشور خواهد بود. طبیعتا سود بیشتر موجب شکوفایی و رشد تولید، افزایش تناژ و ظرفیت اسمی واحدهای تولیدی می‌شود، در نتیجه با کاهش هزینه‌های سربار جذابیت صادرات و سودآوری بیشتر شده و واحدها در مسیر توسعه قرار می‌گیرند.

این فعال صنعتی تصریح کرد: با توسعه و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی، شرکت‌های پیمانکار داخلی تمایلشان به همکاری با این واحدها افزایش می‌یابد و زمینه اشتغال و رشد بیشتر فراهم می‌شود که حاصل اثرات مثبت توافق برجام است.

ابراهیمی عدم توافق برجام را موجب دشواری تولید فعالان و واحدهای صنعتی دانست و توضیح داد: در حال حاضر تامین مواد اولیه و تجهیزات واحدهای تولیدی به سختی تامین می شود. به عنوان مثال ما دستگاهی خریداری کرده‌ایم که 220 درصد بالاتر از قیمت واقعی هزینه شده است.

وی افزود: اگر برجام به توافق برسد بسیاری از هزینه ها کاهش خواهد یافت و این توافق دستکم در صنعت بسیار تاثیرگذار و مثبت خواهد بود و در صورت امضای آن در شرایط خوب برای صنعت فولاد بسیار خوب ، مثبت و راهگشا خواهد بود.

مدیرعامل مجتمع فولاد اردکان در پاسخ به سوال فولادبان مبنی بر احتمال ریزش قیمت‌ها پس از توافق برجام گفت : بعید است چنین اتفاقی بیفتد زیرا توسعه فعالیت‌های اقتصادی با توجه به نقدینگی بالای کشوربه طور خودکار مانع از تورم بیشتر خواهد شد در نتیجه توافق برجام در کنترل تورم موثر خواهد بود، شاید در روزهای اول توافق دلار تا 23 و 24 تومان کاهش یابد اما پس از مدتی قطعا به قیمت قبلی خود بازخواهد گشت.

ابراهیمی افزود: مهمترین اقدام دولت پس از توافق این است که مانع از افزایش بیشتر تورم شود تا قیمت از قیمت های فعلی بیشتر نشود و یا حداقل رشد کمتری داشته باشد که این می تواند برای اقتصاد کشور بسیار مثبت باشد.

وی تصریح کرد: در تجارت و تولید در مجموع ارزانی و گرانی معنا ندارد بلکه ثبات و دوام شرایط است که می تواند در بلندمدت برنامه ریزی کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors