تقاضای کوتاه‌مدت فولاد چین برای جبران بازار ضعیف املاک کافی نخواهد بود

بر اساس گزارش سه‌ماهه فلزات موسسه Sucden Financial که در 19 ژانویه منتشر شد، تقاضای بلندمدت برای فولاد در چین احتمالاً قوی خواهد بود، اما در کوتاه‌مدت، تقاضای کافی برای جبران بازار ضعیف املاک کشور وجود نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از پلاتس، جوردی ویلکس، سرپرست تحقیقات Sucden، در این ارائه مجازی گفت: آنچه که ما به آن نگاه می‌کنیم، چشم‌انداز تقاضای ملایم‌تری است که به علت سیاست‌های چین برای کاهش آلودگی هوا برای بازی‌های المپیک زمستانی ایجاد شده است. ما شاهد بازگشت برخی ظرفیت‌های فولادی بعد از [سال نو قمری] هستیم و پس از بازی‌های المپیک زمستانی مجدداً بخش دیگری از آن بازمی‌گردد… با نگاهی به این طیف وسیع‌تر، بخش املاک به وضوح یکی از آن پرچم‌های قرمز یا منفی است. خطرات برای تقاضای فولاد وجود دارد.

با این حال، انتظار می‌رفت که تقاضای بلندمدت توسط اقتصاد سبز و الزامات کربن‌زدایی جهانی که در آن فولاد در تعدادی از بخش‌ها، به‌ویژه در چین، درگیر می‌شود، افزایش یابد.
ویلکس خاطرنشان کرد که علیرغم اینکه ظرفیت زیادی در چین برای بخش بزرگی از سال 2021 تعطیل بود، تولید فولاد تنها چند درصد کاهش داشت، این نشان می‌دهد که آنها [چین] در ابتدا چه میزان ظرفیت و چه مقدار فولاد تولید کردند.

انجمن جهانی فولاد هنوز اطلاعات تولید فولاد خام دسامبر خود را منتشر نکرده است، اما تولید فولاد خام چین از ژانویه تا نوامبر 2021 با 2.6 درصد کاهش نسبت به ماه‌های مشابه سال 2020 به 944.8 میلیون تن رسیده است.

تولید جهانی فولاد خام در دوره 11 ماهه نسبت به سال گذشته 4.3 درصد افزایش یافته و به 1.7 میلیارد تن رسیده است.

به گفته ویلکس، حاشیه سود برای کویل نورد گرم و میلگرد قوی‌تر به نظر می‌رسد که احتمالاً در میان‌مدت منجر به تولید قوی‌تر این محصولات در چین خواهد شد.

وی افزود: فکر می‌کنم چین پس از المپیک زمستانی، احتمالاً به 2.6 میلیون تن در روز افزایش تولید فولاد بر خواهد گشت. قبل از آن احتمالاً در حدود 2.4 میلیون تن در روز تولید خواهد کرد.

قیمت سنگ‌آهن با توجه به اخباری که از چین برای کاهش نرخ بهره منتشر می‌شود، بسیار صعودی به نظر می‌رسد، در حالی که معاون بانک مرکزی چین، لئو گوچیانگ، در 18 ژانویه اعلام کرد که این بانک این کار را انجام خواهد داد.
S&P Global Platts در 19 ژانویه شاخص قیمت سنگ‌آهن با عیار 62 درصدی را 130.20 دلار

به ازای هر تن خشک cfr شمال چین ارزیابی کرد که نسبت به 18 ژانویه 2.90 دلار در هر تن افزایش یافت.

ذخایر بندر در چین در حال حاضر نسبتاً بالا است و همچنین بارندگی‌ها در برزیل مشکلاتی را ایجاد کرده است، بنابراین عرضه اضافی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *