جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پایان تلخ هفته برای بورس در روز سینوسی شاخص

شاخص کل بازار سرمایه با حجم پایین معاملات و نوسانات سینوسی خود امروز هم قدمی به عقب بازگشت.

به گزارش فولادبان، شاخص کل امروز یک روند سینوسی پر جنب و جوش را پشت سر گذاشت و تمام روز بین مثبت و منفی جابجایی‌های زیادی داشت تا جایی که در پایان معاملات سرخ بسته شد تا بورس در این هفته با روند منفی به کار خود پایان دهد. یکی از دلایلی که بازار را به این وضعیت درآورده، حجم پایین معاملات است، اما در کنار آن جابجایی پول بین سهم‌های بزرگ و کوچک باعث شده است تا شاخص روی حالت سینوسی باشد. کارشناسان بازار سرمایه نیز بر این عقیده‌اند که وضعیت بازار بیشتر تحت تأثیر مذاکرات برجامی است.

به هر حال، نماگر اصلی بورس در پایان معاملات هفته با 420 واحد افت، روی نقطه یک میلیون و 334 هزار و 283 واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن با رشد بیشتر سهم‌های کوچک، 357 واحد بالاتر آمد و در ارتفاع 353 هزار و 770 واحد قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی نیز 772 واحد افزایش یافت و رقم یک میلیون و 81 هزار و 55 واحد را نشان داد.

نمادهای «خودرو»، «خگستر»، «شپنا»، «خساپا»، «فملی»، «انرژی 3» و «برکت» امروز پرتراکنش‌ترین سهم‌ها در بازار سرمایه بودند. نمادهای «نوری»، «شفن»، «شبندر» و «فملی» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «تاپیکو»، «مبین» و «شپدیس» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل گذاشتند.

سهام شرکت‌های فولادی بیشتر متعادل معامله شدند، اما بودند نمادهایی که رشد خوبی هم داشتند. نمادهای «فپنتا» و «فنورد» بیشترین رشد را داشتند، نمادهای «فخاس» و «کویر» از جمله سرخپوشان فولادی‌ها در معاملات امروز بودند. دو نماد معدنی فولادی‌ها یعنی «کچاد» و «کگل» هم تقریبا بدون حرکت سر جای خود باقی ماندند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors