جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 22 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

حراج مقاطع فولادی در بازارهای صادراتی

عضو هیات مدیره فولاد کاشان گفت: تولیدکنندگان محصولات فولادی با فروش کالاهایشان از طریق صادرات می‌خواهند هم نقدینگی بازار را جذب کنند و هم اینکه در بازاری که احتمال پایین آمدن قیمت محصولات فولادی می‌رود، فروش داشته باشند و به همین علت محصولات فولادی را با قیمت های نازل به مشتریان عرضه می کنند.

حراج مقاطع فولادی در بازارهای صادراتی عینک فولادی

جواد خوروش در گفتگو با فولادبان با اشاره به صادرات ارزان محصولات فولادی افزود: بازار ایران درحال حاضر بازاری تحت تاثیر برجام است و موضوع برجام و نتایج مذاکرات تاثیر بسیار زیادی روی قیمت محصولات فولادی به ویژه صادراتی گذاشته است.

وی ادامه داد: برخی فولادسازان تلاش دارند محصولاتشان به ویژه مقاطع فولادی را با قیمت‌های بسیار پایین در بازارهای صادراتی به فروش برسانند، تا جایی که قیمت محصولاتشان از قیمت بیلت هم پایین‌تر است.

این عضو هیات مدیره فولاد کاشان درباره علت چنین فروش شتابزده‌ای تصریح کرد: نظارتی در این بخش نیست و متاسفانه فولادسازان از این هراس دارند که اتفاق خاصی بیفتد و بازار کاهشی شود و تولیدکنندگان زودتر قیمت‌شان را پایین آورده‌اند. جالب اینکه متقاضیان و مشتریان بازارهای صادراتی عراق و ترکیه هم، خریدار محصولات صادراتی ایران نیستند و مطمئنا آنها هم با اطلاع از شرایط درصدد هستند فرصتی ایجاد شود و قیمت محصولات را پایین‌تر و ارزانتر خریداری کنند.

این فعال صنعتی ادامه داد: به هر میزان که تولیدکنندگان ایرانی قیمت را کاهش می‌دهند باز هم مشتریان صادراتی قیمت را پایین تر اعلام می‌کنند. این رفتار اقتصادی را عمدتا کسانی که بدهکار هستند انجام می‌دهند در حالی که آنها را مجددا در گرداب جدیدی فرو می‌برد و مطمئنا تولیدکنندگانی که مشکل مالی و اقتصادی ندارند در این بازار دوام می‌آورند.

این عضو هیات مدیره فولاد کاشان تصمیم تولیدکنندگان در فروش را ایجاد کننده این شرایط دانست و ادامه داد: در شرایط بوجودآمده دولت کاری نمی‌تواند انجام دهد زیرا تصمیم گیرندگان اصلی، فروشندگان و صادرکنندگان هستند. سیاست دولت یک سیاست کلی است اما وقتی فروشنده با قیمت پنهانی محصول خود را می‌فروشد دولت نقشی ندارد و مشتریان خارجی‌ از این جریان سود می‌برند.

براساس خبرهای دریافتی در روزهای گذشته برخی تولیدکنندگان میلگرد ایران قیمت های خود را برای حفظ روند صادراتی تا مقداری مشخص کاهش دادند. درحال حاضر بهای میلگرد درب کارخانه به مقصد عراق در این کشور ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلاری است که این رقم در مقایسه با اواسط دسامبر ۱۰ دلار پایین تر است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors