تقاضای فولادسازان انگلیسی برای لغو تعرفه‌های واردات فولاد به آمریکا

اتحادیه‌ها، نمایندگان مجلس و روسای صنعت فولاد انگلیستان نسبت به آسیب به صنعت این کشور هشدار دادند و خواستار آن شدند که آمریکا تعرفه‌های واردات فولاد را مانند آنچه قبلاً برای اتحادیه اروپا انجام داده است، برای انگلستان هم لغو کند.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از میرر، فعالان فولاد انگلستان خواستار لغو تعرفه‌های گمرکی بر محصولات ساخت انگلستان از سوی ایالات متحده شدند.

روسای صنعت، اتحادیه‌ها و نمایندگان مجلس از دولت انگلستان خواستند تا فشار بر کاخ سفید را برای کاهش محدودیت‌های عبور فلزات انگلستان از اقیانوس اطلس بیشتر کند.

پس از اینکه بروکسل و واشنگتن به توافق رسیدند، ایالات متحده تعرفه‌های فولاد اتحادیه اروپا را در اول ژانویه کاهش داد.

اما تعرفه‌های ۲۵ درصدی همچنان بر فولاد ساخت انگلستان که به آمریکا می‌رود اعمال می‌شود زیرا انگلستان از اتحادیه اروپا خارج شده است.

حزب کارگر به آن ماری ترولیان، وزیر تجارت بین‌الملل هشدار داد که صادرات انگلستان آسیب خواهد دید.

نیک توماس سیموندز، وزیر تجارت بین‌الملل سایه، در نامه‌ای به وزیر کابینه که توسط میرر دیده شده است، به او گفت: در سال 2022، بخش فولاد اتحادیه اروپا نسبت به بخش فولاد انگلستان مزیت رقابتی دارد.

از زمان وضع تعرفه‌ها، صادرات فولاد انگلستان به ایالات متحده از 350 هزار تن در سال 2017 به 200 هزار تن در سال 2020 کاهش یافته است.

توافق تجاری وعده داده شده با ایالات متحده محقق نشد و جوامع فولادی در سراسر انگلستان از دولت ناامید شده‌اند. این تعرفه‌ها که همچنان پابرجاست، مشاغل و معیشت فعالان صنعت فولاد انگلستان را تهدید می‌کند.

توماس سیموندز گفت که سه سال پس از اعمال این تعرفه‌های مضر، دولت دیگر برای برداشتن آن‌ها تلاش نمی‌کند.

وی افزود: وزرا پشت فرمان خوابیده‌اند و این جوامع بالا و پایین کشور هستند که با کسب‌وکارها و مشاغلی که در معرض خطر قرار می‌گیرند، هزینه را خواهند پرداخت.

اتحادیه کارگران فولاد انگلستان هم اعلام کرد که تعرفه‌های ادامه‌دار، همراه با قیمت‌های بسیار بالای انرژی، مشاغل را به خطر می‌اندازد. آن‌ها می‌گویند دولت باید فوراً با ایالات متحده معامله کند که تولیدکنندگان فولاد انگلستان از همان دسترسی بدون تعرفه به بازار ایالات متحده مانند رقبای اروپایی خود برخوردار شوند.

صنعت فولاد انگلستان قبلاً به دلیل قیمت بالاتر برق نسبت به رقبای اروپایی در وضعیت نامناسب رقابتی قرار داشت و ادامه این تعرفه‌ها فقط مشکل را بدتر می‌کند.

صنعت فولاد انگلستان ستون فقرات اقتصاد انگلستان است که مشاغل باکیفیت را فراهم و از صنایع کلیدی حمایت می‌کند.

گرت استیس، مدیرکل فولاد انگلستان هم گفت: این به نفع فولادسازان و کارگران فولاد در انگلستان و همچنین مشتریان ما در ایالات متحده است که دولت‌های انگلستان و ایالات متحده موافقت کنند که به فولادسازان انگلیسی اجازه دهد بار دیگر صادرات داشته باشند.

تعرفه‌های ایالات متحده برای اولین بار در سال 2018 به دلایل امنیت ملی بر اساس بخش 232 قانون توسعه تجارت ایالات متحده مصوب سال 1962 توسط رئیس‌جمهور وقت دونالد ترامپ وضع شد.

کارشناسان بر این باورند که جانشین او جو بایدن ممکن است به دلیل بن‌بست ادامه‌دار بر سر پروتکل ایرلند شمالی، از کاهش تعرفه بر محصولات انگلستان خودداری کند.

بایدن تاکنون در برابر درخواست‌ها برای لغو تعرفه‌ها بر فولاد انگلستان مقاومت کرده است.

استفان کیناک، نماینده حزب کارگر، رئیس گروه پارلمانی فولاد هم گفت: وزیر بازرگانی باید شبانه‌روز تلاش کند تا شرکت‌های فولاد انگلستان را از تعرفه‌های بخش 232 دولت ایالات متحده معاف کند.

او همچنین باید فوراً به صنعت فولاد و کارگران آن توضیح دهد که چرا اتحادیه اروپا می‌تواند از معافیت برخوردار شود، با این حال دولت انگلستان تاکنون در انجام این کار به‌شدت شکست خورده است. این شرکت‌های بریتانیایی، فولادسازان و خانواده‌های آنها هستند که درنهایت بهای آن را خواهند پرداخت.

سخنگوی دولت انگلستان هم در این زمینه گفت: ما نقش حیاتی بخش فولاد در اقتصاد را به رسمیت می‌شناسیم و اولویت ما حل این مناقشه به نفع کارگران و مشاغل در هر دو طرف اقیانوس اطلس است و نیاز انگلستان به اعمال تلافی‌جویانه تعرفه بر کالاهای آمریکایی را از بین می‌برد

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *