Please use a valid API Key استرالیا: از سنگ‌آهن برای مقابله با چین استفاده خواهیم کرد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

استرالیا: از سنگ‌آهن برای مقابله با چین استفاده خواهیم کرد

وزیر خزانه‌داری استرالیا ادعا کرد که این کشور از ابزار سنگ‌آهن برای مقابله با فشارهای چین استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از رویترز، فردنبرگ وزیر خزانه‌داری استرالیا ادعا کرد که استرالیا توسط چین تحت فشار اقتصادی قرار گرفته، اما چین به برخی از محصولات استرالیا متکی است.

فریدنبرگ علاوه بر ادعای فشار اقتصادی توسط چین، همچنین اظهار داشت که چین به شدت به سنگ‌آهن استرالیا وابسته است و یافتن جایگزین آن برای چین دشوار است.در واقع، این اولین بار نیست که فریدنبرگ، چین را تهدید می‌کند. در سپتامبر امسال، فریدنبرگ از تهدید چین حمایت کرد و گفت که چین چالش بزرگ جدیدی برای بسیاری از کشورها ایجاد می‌کند و استرالیا با فشار چین مواجه است.

چین قصد دارد تولید کنسانتره سنگ‌آهن را از 270 میلیون تن به 370 میلیون تن طی چهار سال افزایش دهد، کل ضایعات فولادی را از 230 میلیون تن به 300 میلیون تن برساند و به تدریج تولید ضایعات فولاد را افزایش دهد که همه این سیاست‌ها برای کاهش وابستگی به سنگ‌آهن استرالیا است.

در سال‌های اخیر، واردات سنگ‌آهن چین از کشورهای غیر از استرالیا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اگرچه معدنکاران استرالیایی به توانایی چین در کاهش واردات سنگ‌آهن شک دارند، اما معتقدند که چین واقعاً سخت تلاش می‌کند تا از شر سنگ‌آهن استرالیا خلاص شود.

چین در سال جاری تحت سیاست کاهش آلایندگی و کنترل انرژی، تولید داخلی فولاد را کاهش داده که سبب شده تقاضا برای سنگ‌آهن کمتر شود.

در تجارت استرالیا با چین، علاوه بر سنگ‌آهن، صادرات سایر منابع و محصولات کشاورزی نیز به شدت کاهش یافته است. چین در حال حاضر بزرگترین شریک تجاری استرالیا با واردات سنگ‌آهن است. اگر چین واردات سنگ‌آهن استرالیا را کاهش دهد، استرالیا دچار بحران اقتصادی شدیدی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors