بالاخره بورس سبز شد/ رشد سهام شاخص‌ساز، نجات‌بخش بازار سرمایه

بورس پس از افت‌های فراوان در روزهای گذشته، بالاخره در آخرین روز معاملاتی هفته با رشد سهام شاخص‌ساز سبز شد.

به گزارش فولادبان، با توجه به رشد دلار و به تثبیت رسیدن تقریبی آن در قیمت 30 هزار تومان، امروز پس از افت‌های فراوان روزهای گذشته شاخص کل رشد کرد و بازار سرمایه سبز شد. به گفته کارشناسان، رسیدن قیمت اکثر سهم‌ها به کف حمایتی خودشان، دلیل اصلی رشد شاخص و رشد تقاضا در بازار بوده است.

به هر حال در پایان معاملات امروز، شاخص کل با رشد 11 هزار و 349 واحدی خود، به یک میلیون و 349 هزار و 365 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز وضعیت بهتری داشت و با افزایش 2 هزار و 444 واحدی، رقم 363 هزار و 586 واحد را نشان داد. شاخص فلزات اساسی هم 12 هزار و 779 واحد بالاتر آمد تا در ارتفاع یک میلیون و 81 هزار و 663 واحدی قرار گیرد.

در روز جاری، نمادهای «شستا»، «فملی»، «شبندر»، «فولاد»، «برکت»، «فسبزوار» و «انرژی 3» تراکنش بیشتری نسبت به سایرین در بازار داشتند. نمادهای «فملی»، «فولاد»، «وغدیر»، «شبندر» و «شپنا» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «شفن» و «کگل» بیشترین اثر منفی را روی شاخص گذاشتند.

بازار فولادی‌ها هم در معاملات امروز وضعیت خوبی داشت و نمادهای «فسبزوار»، «فولاد» و «فنورد» بیشتر از سایرین رشد کردند. نماد معدنی «کچاد» تقریبا متعادل و سبز بود، اما «کگل» افت قیمت را تجربه کرد. نماد «ذوب» هم امروز روز سبزی را پشت سر گذاشت و رشد قیمت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *