جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 16 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فرصت‌های تجاری سرمایه‌گذاری ایران در بخش معدن سوریه

یک کارشناس معدن گفت: نگاه تهران و دمشق با سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه معادن، اکتشاف و استخراج می‌تواند اقدامی مؤثر در تأمین منافع دو کشور و در مراحل بعدی صادرات به کشورهای منطقه باشد.

محمدحسین پیروی در گفتگو با فولادبان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران و سوریه باید با سرمایه‌گذاری در زمینه معادن و اکتشافات نیازهای خود را در تأمین مواد اولیه رفع کنند.

وی ادامه داد: نگاه تهران و دمشق با سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه معادن، اکتشاف و استخراج می‌تواند اقدامی مؤثر در تأمین منافع دو کشور و در مرحله بعد صادرات به کشورهای منطقه باشد.

این کارشناس معدن تصریح کرد: سوریه کشوری است که منابع معدنی بسیار خوبی دارد و اگر در فعالیت‌های اکتشافی خود دقیق و کارشناسانه گام بردارد و زیرساخت‌های خود از جمله حمل‌ونقل، توسعه راه‌های ارتباطی از طریق زمین، ریل و جاده و بنادر و خطوط توسعه دهد، اثرات مثبت آن را می‌توان در گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور مشاهده کرد.

پیروی گفت: اولین نکته‌ای که باید بر آن تمرکز داشت متعادل کردن تراز تجاری دو کشور است؛ قطعاً سوریه با مشکلاتی جدی در زمینه اقتصادی مواجه است و شاید صادرات یک‌طرفه تصوری عملی نباشد بنابراین نکته کلیدی اینجاست که روابط اقتصادی متعادلی ایجاد کنیم که دو طرف از آن نفع ببرند.

وی افزود: ایران می‌تواند در زنجیره فولادی سوریه چه فولاد خام و چه در حوزه نورد و محصولات فولادی با سوریه همکاری کند و در اکتشاف و استخراج حوزه پایین‌دستی و تأمین مواد اولیه به این کشور کمک کند.

این کارشناس معدنی ادامه داد: افزایش تعاملات تجاری و سرمایه‌گذاری دو کشور، در توسعه مناسبات دو کشور در منطقه اثرگذار است و دستیابی ایران به دانش فنی صنایع می‌تواند در ارتقای دانش فنی و خدمات مهندسی به سوریه کمک کند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors