برنامه پنج‌ساله توسعه سبز چین اعلام شد: کنترل شدید تولید فولاد

وزارت صنعت چین روز جمعه از یک برنامه پنج‌ساله با هدف توسعه سبز بخش‌های صنعتی این کشور رونمایی کرد و متعهد شد که انتشار کربن و آلاینده‌ها را کاهش دهد و صنایع نوظهور را به‌منظور برآورده کردن تعهدات کاهش کربن، ارتقا دهد.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، بزرگ‌ترین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای جهان قصد دارد تا سال 2030 انتشار کربن خود را به اوج برساند و تا سال 2060 کربن خنثی شود.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) بر اساس برنامه‌ای که دوره بین سال‌های 2021 تا 2025 را پوشش می‌دهد، اهداف کاهش انتشار دی‌اکسید کربن تا 18 درصد و شدت انرژی را تا سال 2025 به میزان 13.5 درصد اعلام کرد.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین همچنین گفته است که به شدت ظرفیت‌های فولاد، سیمان، آلومینیوم و سایر بخش‌ها را کنترل خواهد کرد.

MIIT گفت که مصرف انرژی پاک را افزایش می‌دهد و استفاده از انرژی هیدروژن، سوخت‌های زیستی و سوخت‌های مشتق شده از زباله را در صنایع فولاد، سیمان، شیمیایی و سایر صنایع تشویق می‌کند.

این وزارتخانه گفت که این طرح همچنین به دنبال ترویج بهره‌برداری «منطقی» از منابع معدنی مانند سنگ‌آهن و غیر آهنی و توسعه استفاده از منابع بازیافتی است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *