جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

خروج بازار فولاد از دست دلالان، مهمترین وظیفه وزارت صمت است

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: تعادل و ثبات در قیمت محصولات فولادی کشور موجب کاهش قیمت سایر محصولات خواهد شد و بالا بودن قیمت محصولات فولادی، افزایش قیمت تمام محصولات حتی گوشت و مرغ را در پی خواهد داشت.

سعید عمرانی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: مدتی است که در مورد فولاد تحول جدیدی نداشته‌ایم و ابلاغ اخیر وزیر صمت درباره نحوه فروش و عضویت در سامانه‌ها بازخوردی در بازار نداشته است و منتظریم ببینیم این تصمیم چه نتایجی در بر خواهد داشت و چگونه خواهد بود ولی تاکنون نتیجه مشخصی از ابلاغ‌های دولت جدید نگرفتیم.

وی ادامه داد: دولت در حال تصمیم‌گیری برای بازار محصولات فولادی، ورق و شمش است و نتیجه این تصمیمات با صرف زمان مشخص خواهد شد و تا زمانی که ابلاغ اخیر وزیر صمت در بازار اجرا نشود نمی‌توان درباره آن اظهارنظری داشت.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: چند راهکار و استراتژی در حوزه فولاد به وزارت صمت پیشنهاد دادیم که مهم‌ترین آن خروج بازار فولاد از دست دلالان بود. در حوزه فولاد کسانی که نقش واسطه‌گری و دلالی دارند باید از بازار خارج شوند.

عمرانی گفت: حذف رانت‌های پنهان، متعادل شدن قیمت‌ها و محاسبه محصولات بورسی با قیمت‌های جهانی از دیگر پیشنهادات ما برای تولید و تأمین مواد اولیه کارخانه‌های پایین‌دست زنجیره مثل تولیدکنندگان لوله و پروفیل بود زیرا اغلب کارخانه‌های نورد کوچک فقط با 20 تا 30 درصد ظرفیت خود به علت نبود مواد اولیه کار می‌کنند.

وی افزود: قیمت‌گذاری تمام محصولات فولادی بر پایه دلار و ارز و بر مبنای فوب خلیج فارس محاسبه می‌شود ولی تمامی پرداخت و دستمزدها و حتی ابتدای زنجیره مثل سنگ‌آهن برمبنای ریال است که به نظر می‌رسد باید حوزه‌های مالی زنجیره، به‌صورت دقیق و کارشناسی شده، اصلاح و بازنگری شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور در پایان تصریح کرد: بالا بودن قیمت محصولات فولادی بر سایر کالاها هم تأثیر خواهد گذاشت و موجب افزایش قیمت تمام محصولات حتی گوشت و مرغ هم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors